شناسهٔ خبر: 138871 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت نظارت موثر اتحادیه مشاوران املاک بر عملکرد منضبط بنگاه‌های معاملاتی/شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک‌های جدید در نوار ساحلی جنوب

۳۶۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن اردبیل در هفته دولت سالجاری به بهره برداری خواهد رسید ضرورت نظارت موثر اتحادیه مشاوران املاک بر عملکرد منضبط بنگاه‌های معاملاتی، انتصاب مدیرعامل صندوق ملی مسکن و بانک مسکن، شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک‌های جدید در نوار ساحلی جنوب، واگذاری ۱۵۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ضرورت نظارت موثر اتحادیه مشاوران املاک بر عملکرد منضبط بنگاه‌های معاملاتی

رییس جمهور به بانک مرکزی دستور داد تا ظرف یک هفته آینده مشکل آن دسته از متقاضیانی که موفق به دریافت تسهیلات ساخت مسکن نشده‌اند را بررسی و در جهت رفع آن اقدام کند.

رئیس هیأت عامل صندوق ملی مسکن منصوب شد

وزیر راه و شهرسازی طی حکمی، محمدرضا اسماعیلی را به ریاست هیات عامل صندوق ملی مسکن به مدت دو سال منصوب کرد.

تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن شامل طرح جوانی جمعیت می شود

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا پایان سال ۷۰ هزار متقاضی طرح جوانی جمعیت زمین دریافت خواهند کرد، از اعطای تسهیلات ساخت نهضت ملی مسکن در طرح جوانی جمعیت خبر داد.

اهدای ۱۵۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵ هزار و ۵۰۰ قطعه زمین به خانواده‌های دارای ۳ فرزند در سراسر کشور واگذار شده است از رسیدن این تعداد به ۷۰ هزار قطعه تا پایان امسال خبر داد.

شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک های جدید در نوار ساحلی جنوب

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از شناسایی و تایید ۲۷ منطقه برای احداث شهرک‌های جدید در نوار ساحلی به میزان ۱۰ هزار هکتار خبر داد و گفت: تلاش می‌شود تا در دو سال آینده شکل‌گیری شهرها و شهرک‌های جدید و استقرار جمیعت در آن باشیم.

اهدای قرارداد واگذاری زمین به سه خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت در پرند

با حضور استاندار تهران در شهر جدید پرند، قرارداد واگذاری زمین به سه خانواده مشمول طرح جوانی جمعیت اهدا شد.

افتتاح ۱۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی شهرهای جدید در هفته دولت

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از برنامه افتتاح یکهزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در شهرهای جدید برای هفته دولت خبر داد.

تمامی کارگاه‌های ساختمانی فاز ۱۱ پردیس فعال شدند

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در بازدید از پروژه‌های مسکن مهر شهر جدید پردیس از فعالیت تمامی کارگاه‌های ساختمانی فاز ۱۱ آن شهر خبر داد.

رشد ۸۸.۳ درصدی صدور پروانه نوسازی در سه ماهه نخست امسال در ۵۵ شهر

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام اینکه هم‌اینک ۱۳۷ هزار و ۴۸۷ واحد در بافت‌های فرسوده در حال نوسازی است از رشد ۸۸.۳ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های هدف بازآفرینی خبر داد.

مصوبه الحاق ۳۵ هکتار اراضی بهبهان در شورایعالی شهرسازی و معماری

شورایعالی شهرسازی و معماری با الحاق اراضی با مالکیت دولتی شهر بهبهان موافقت کرد و مقرر شد طرح تفصیلی اراضی با رعایت چهارچوب معین شده به تأیید کمیسیون ماده ۵ برسد.

واگذاری اراضی قانون جهش تولید مسکن به ۲۲۶ هزار متقاضی

سرپرست دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به باز بودن سامانه سمن برای ثبت از واجدین شرایط طرح جوانی جمعیت از واگذاری زمین به ۲۲۶ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

پیمانکاران غیرفعال از طرح نهضت ملی مسکن کنار گذاشته می‌شوند

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مطالعات همه شهرک‌های نهضت ملی مسکن را انجام می‌دهیم، گفت: پیمانکارانی که پای کار نیستند از پروژه‌های مسکن کنار گذاشته می‌شوند.

تفاهم سازمان ملی زمین و مسکن با دانشگاه آزاد برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از برگزاری سومین نشست هماهنگی اجرای تفاهمنامه مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و دانشگاه آزاد اسلامی برای ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

سکونت ۱۱.۵ میلیون نفر در اطراف گسل ایوانکی در جنوب شرق استان تهران

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام اینکه زلزله با بزرگی ۳.۶ جنوب شرق استان تهران خسارتی در پی نداشت بر ضرورت مقاوم‌سازی ۴۲۰ هزار واحد مسکونی بدون اسکلت در آن منطقه تاکید کرد.

کارگروه تامین مالی پروژه‌های حوزه مسکن تشکیل جلسه داد

با حضور سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی و تعدادی از فعالان اقتصاد مسکن و بازار سرمایه، کارگروه تامین مالی حوزه مسکن و شهرسازی تشکیل جلسه داد.

مذاکره برای همکاری‌ ایران و ژاپن در حوزه راه و شهرسازی

با حضور رییس جدید بخش اقتصادی سفارت ژاپن در ایران با حضور مسئولان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی مذاکره برای همکاری‌ دو کشور برگزار شد.

برگزاری جلسه کارگروه مشترک وزارت راه و شهرسازی با قرارگاه خاتم الانبیا

با هدف تسریع در اجرای طرح ملی جهش مسکن، سرپرست مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی‌، نمایندگان سازمان ملی زمین و مسکن، معاونت مسکن و ساختمان و قرارگاه خاتم‌الانبیاء در خصوص سیستم‌های کامل ساختمانی به روش صنعتی و فناوری نوین قابل اجرا و دارای تایید فنی مرکز، نشست برگزار کردند.

بیش از ۱۴۵ هزار واحد شهری نهضت ملی توسط بنیاد مسکن اجرایی شد

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از ۱۴۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرهای تحت مسئولیت بنیاد خبر داد.

سیدعباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن شد

وزیر اقتصاد و امور دارایی در حکمی سیدعباس حسینی را به عنوان مدیرعامل بانک مسکن منصوب کرد.

انعقاد قرارداد تسهیلات ۲۵۸ هزار و ۴۳۲ واحد نهضت ملی مسکن

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد تسهیلاتی ۲۵۸ هزار و ۴۳۲ واحد مسکونی به میزان ۸۶ هزار و ۹۵۰ میلیاردتومان در آن بانک خبر داد و گفت: تاکنون ۷۳ هزار و ۱۳۳ میلیاردتومان به حساب سازندگان از محل تسهیلات و آورده متقاضیان واریز شده است.

امضای قرارداد خودمالکی حدود ۸۲ هزار واحد نهضت ملی مسکن

عضو هیات‌مدیره بانک مسکن از انعقاد قرارداد خودمالکی ۸۱ هزار و ۷۵۱ واحد به مبلغ ۲۶ هزار و ۴۹۱ میلیاردتومان خبر داد.