شناسهٔ خبر: 139249 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بررسی طرح بازآفرینی شهری محله حسین آباد مهرشهر در جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز

ستاد بازآفرینی شهری استان البرز در سی‌امین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان البرز طرح بازآفرینی محله حسین آباد مهرشهر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)؛ سی‌امین جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان در سالن شهدای دولت به ریاست احمد افضلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز به منظور بررسی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد محله حسین آباد مهرشهر و هماهنگی سازمان‌های ذیربط تشکیل شد.

در ابتدای جلسه رضا خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن قرائت دستورکار، از نماینده مهندسین مشاور پروژه مطالعاتی محله حسین آباد مهرشهر حاضر در جلسه خواست تا گزارش خود را درخصوص مطالعات انجام شده در زمینه بافت‌های ناکارآمد و بافت فرسوده محله مذکور ارائه دهد.

در ادامه نماینده مهندسین مشاور پروژه مطالعاتی محله حسین آباد مهرشهر ضمن ارائه گزارش تفصیلی از طرح بازآفرینی شهری محله مورد اشاره، پیشنهاداتی درخصوص پروژه‌های قابل اجرا در محله مذکور ارائه داد.

سپس نماینده شهرداری کرج توضیحات تکمیلی درباره پروژه‌های پیشنهادی توسط مشاور پروژه مطالعاتی را بیان کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز از داوود موحدپور رئیس اداره برنامه ریزی مسکن و بازآفرینی راه و شهرسازی استان خواست تا توضیحاتی درباره سامانه اقدام مشترک شرکت بازآفرینی شهری ایران ارائه دهد.

موحدپور بیان کرد: تمام پروژه‌های اقدام ملی مشترک باید در سامانه اقدام ملی مشترک شرکت بازآفرینی ایران توسط دستگاه‌های اجرایی ثبت شود که تا به امروز تنها شهرداری کرج اقدامات لازم در اینخصوص را انجام داده است.

وی ادامه داد: نام کاربری و رمز عبور مختص به هرکدام از شهرداری‌های استان طی مکاتبه‌ای ارسال شده است.

خالقی پس از قرائت دستور کار دوم جلسه درخصوص مشوق‌های بافت فرسوده ارائه شده به مردم، از هریک از شهرداری‌ها خواست تا گزارش خود را درباره اقدامات خود جهت ارائه مشوق‌های بافت فرسوده به شهروندان شرح دهند.

در این جلسه هریک از شهرداری‌های استان به بیان گزارش درباره اقدامات انجام شده در راستای ارائه تسهیلات بافت فرسوده پرداختند.

در پایان جلسه احمد افضلی معاون هماهنگی اممور عمرانی استانداری البرز از تمام دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌های حاضر در جلسه خواست تا درخصوص تسهیل در ارائه خدمات و مشوق‌ها در بافت‌های فرسوده به مردم، با دستگاه‌های اجرایی دیگر استان هماهنگ باشند و همکاری‌های لازم را انجام دهند.