شناسهٔ خبر: 139265 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اتخاذ تمهیدات لازم برای پذیرایی از زوار پاکستانی اربعین حسینی در پایانه مرزی میرجاوه

جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان وبلوچستان از اتخاذ تدابیر لازم برای پذیرایی مطلوب از زوار اربعین حسینی در پایانه مرزی میرجاوه خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سیستان وبلوچستان)، ایوب کرد در دومین جلسه کمیته حمل و نقل و سوخت ستاد اربعین حسینی (ع) سیستان و بلوچستان در سال ۱۴۰۲ که به ریاست معاون امنیتی و انتظامی استاندار برگزار شد، اظهار داشت: سال گذشته بیش از ۲۵ هزار زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شدند. 

وی ادامه داد: امسال با توجه به پیش بینی افزایش تردد زوار کشور دوست و همسایه پاکستان از پایانه های مرزی شمال استان به کشور عراق، سازمان راهداری و و حمل و نقل جاده ای از تمام ظرفیت برای بهبود زیر ساخت ها و تکمیل و تجهیز این پایانه مهم مرزی استان استفاده نمود بطوری که با ابلاغ به موقع اعتبارات هم مسیر منتهی به پایانه و هم سالن مسافری این پایانه مرزی استان تکمیل شد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان محوطه سازی، افزودن۲ لاین ورودی، پیش بینی قرارگیری کانکس در زائر سرا، اخذ تصمیمات جهت ساماندهی زوار با ناوگان حمل ونقل مسافری، رسیدگی به سرویس های بهداشتی مورد نیاز ، روکش ۱۰ کیلومتر از محور میرجاوه  و تحویل تجهیزات گذرنامه را از مهمترین اقدامات این اداره کل برای فراهم شدن زمینه جهت استقبال از زوار پاکستانی عنوان کرد. 

وی بر ارائه سوخت به ناوگان پاکستانی با برآورد میزان تردد تاکید کرد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به منظور ارائه خدمات بهتر به زوار پاکستانی ۳۰۰ کارت سوخت را تهیه کرده است که جهت استفاده آنها برای ناوگان پاکستانی لازم است اقدامات زیر ساختی و نرم افزاری از سوی دستگاههای متولی مورد توجه قرار گیرد.

کرد همچنین ورود ۲ هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی با کارکرد زیر ۵ سال و معاف از مالیات گمرکی را از دیگر اقدامات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای عنوان کرد و گفت:  سهمیه استان سیستان و بلوچستان ۱۰۰ دستگاه ناوگان است که اقدامات اولیه آن انجام شده است.

وی اجرای روشنایی درب گمرک تا زائر سرا امام رضا(ع)، ایمن سازی محور زاهدان _بم و زاهدان _میرجاوه، آماده سازی مجمتع خدماتی رفاهی بین راهی و آموزش رانندگان پاکستانی را از دیگر برنامه های در دست اقدام اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده استان برای پذیرش زوار پاکستانی در اربعین حسینی عنوان کرد.