شناسهٔ خبر: 139301 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در شورای فنی استان مطرح شد؛

شناسنامه دار شدن پروژه‌های عمرانی در زنجان

راهداری زنجان در هشتمین جلسه هم اندیشی کارگروه نظارت بر مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنی استان زنجان، الزام در شناسنامه دار شدن پروژه های عمرانی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، هشتمین جلسه کارگروه مشترک نظارت و مصالح و تجهیزات صنعت ساخت شورای فنی استان به ریاست محسن صبایی حسینی، رئیس کارگروه نظارت مصالح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری و با حضور معاونت راهداری، اعضا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با محوریت بررسی وضعیت راه‌های استان برگزار شد.

محسن صبایی حسینی، رئیس کارگروه نظارت مصالح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری در این جلسه با بیان اینکه در راهداری مواجه علمی با موضوعات می‌شود، عنوان کرد: با استناد به آمار و نتایج علمی بدست آمده در اداره کل، سال‌های آتی نیز با استناد به این نتایج می‌توان اقدامات خوبی در حوزه راه انجام داد.

صبایی حسینی در ادامه مهم‌ترین الزام را تهیه شناسنامه پروژه‌های عمرانی ذکر کرد و گفت: به روز کردن اطلاعات ابنیه‌های فنی در راهداری همواره باید مد نظر باشد چرا که موجب می‌شود در جذب اعتبارات با برنامه‌ریزی پیش رفت.

وی انعکاس مشکلات موجود در حوزه راه را باعث ایجاد حساسیت واقدام به موقع دانست و عنوان کرد: در صورتی که مشکلات مطرح نشود چنین تصور می‌شود که در استان آرامش حاکم است و هیچ اقدامی در خصوص تخصیص اعتبار و رفع مشکل صورت نمی‌گیرد.

رئیس کارگروه نظارت مصالح سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانداری، نگهداری از ابنیه فنی راه‌ها را برای جلوگیری از گسترش خرابی راه‌ها بسیار ضروری دانست و گفت: برای جذب اعتبارات در این بخش، استانداری اعلام آمادگی می‌کند و در صورت نیاز دیگر ارگان‌ها نیز پای کار خواهند بود.

وی ضرورت حرکت به سمت استفاده از مصالح نوین را یادآور شد و افزود: در این مورد از کشورهای توسعه یافته عقب هستیم در حالی که برآیندها نشان می‌دهد استفاده از مصالح نوین و باکیفیت، صرفه‌جویی در ابعاد مختلف را به دنبال خواهد داشت.

صبایی حسینی به نگهداری از راه‌های روستایی اشاره کرد و گفت :حمل بار اضافه توسط کامیون‌ها از معادن، به جسم راه آسیب می‌زند که در نتیجه ضرر و زیان به بیت‌المال است که در این راستا حاضر هستیم کمک حال راهداری برای حل این معضل باشیم.

در خاتمه بهمن بیات، نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در کارگروه، ضمن ارائه گزارش مبسوطی از اقدامات اداره کل، برنامه‌های عملیاتی راهداری را در سال ۱۴۰۲، برای ارتقا کیفیت آسفالت، ایجاد بانک اطلاعات عملیات عمرانی، شناسنامه‌دار کردن پروژه‌ها راهکارهای پیشنهادی ارائه نمود.

شایان ذکر است، در این جلسه پس از پرسش و پاسخ و تبادل نظر توسط اعضای حاضر در جلسه، پیشنهاداتی در رابطه با ارتقا کیفیت آسفالت و نحوه جذب اعتبارات، استفاده از تکنولوژی روز دنیا و رفع مشکلات حوزه راه ارائه گردید.