شناسهٔ خبر: 139468 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری وحمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

مراجعه بیش از ۱۱ هزار خودرو سنگین به مراکز معاینه فنی سیستان و بلوچستان 

معاینه فنی معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان از مراجعه ۱۱ هزار و ۸۰۵ خودرو به مراکز معاینه فنی استان ،طی ۳ ماهه نخست سالجاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، تیمورباقری اظهار کرد:از این تعداد ۷ هزار و ۷۲۷ مورد قبولی مرتبه اول، یک هزار و۹۵۸ مورد قبولی پس از اصلاح عیب و ۲ هزار و ۱۲۰ مورد نیز رد شدند. 

وی با اشاره به فعالیت مراکز معاینه فنی خودروهای سنگین به منظوردستیابی به اهدافی نظیر ارتقای ایمنی در تردد جاده‌ای، کاهش ترافیک ناشی از نقص فنی خودرو در جاده‌ها و حفظ محیط ‌زیست ، ادامه داد :در حال حاضر در شمال استان تعداد ۵ مرکز معاینه فنی دارای فعالیت می باشند که محل فعالیت آن ها در شهرستان‌های زابل،زاهدان (۲مرکز)و خاش و سراوان است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در مراکز معاینه فنی استان‌، علاوه بر بازدید های ظاهری شامل کیفیت آج لاستیک ها، شیشه ها و آینه ها، چراغ ها ، کمربند ایمنی ، کپسول آتش نشانی ، باک ها،درب ها و موارد ایمنی داخل خودرو ، آزمون های مکانیزه شامل تست ترمز،لغزش جانبی چرخ ها، تست آلاینده ها و تست نور صورت می پذیرد.

باقری در پایان گفت: امیدواریم با انجام صحیح معاینه فنی خودروها و کنترل سلامت فنی آنها گام موثری در افزایش ایمنی سفرهای جاده ای و کاهش آلودگی های زیست محیطی برداشته شود.