شناسهٔ خبر: 13957 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری مطرح کرد:

هشدار تخریب ۱۲۰۰ پل در سراسر کشور بر اثر فرسودگی/ مکاتبه آخوندی با نوبخت برای تامین اعتبار ۱۵۶ میلیاردی / دستور اجرای نامه وزارت راه از سوی نوبخت

سیدحسین میرشفیع معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به وجود ۱۲۰۰ پل بزرگ در معرض تخریب راه‌های روستایی گفت: قبلا برای تأمین اعتبار درخواست دادیم٬ سازمان مدیریت بحران نیز آن را تأیید کرد و هم اکنون این موضوع در مراحل ابلاغ اعتبار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد.

سید حسین میرشفیع در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به ریزش یک دستگاه پل در بخش نشتا تنکابن و ۲ دستگاه پل در استان لرستان بر اثر شدت بارندگی‌های چند روز اخیر و وقوع سیل گفت: هم اکنون حدود ۱۲۰۰ پل بزرگ در معرض تخریب راه‌های روستایی قرار دارند.

وی افزود: معمولا با ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان می‌توان پل‌های در معرض تخریب را نوسازی و تقویت کرد اما اگر هر دستگاه پل تخریب شود بازسازی آن ۲ تا ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

معاون راه روستایی وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مرمت ۱۲۰۰ پل در معرض تخریب ۱۵۶ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد٬ یادآور شد: قبلا برای تأمین اعتبار درخواست دادیم٬ سازمان مدیریت بحران نیز آن را تأیید کرد و هم اکنون این موضوع در مراحل ابلاغ اعتبار در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار دارد تا بتوان پل‌ها را مرمت و از تخریب آنها جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه پل‌های در معرض تخریب در سراسر کشور به ویژه مناطق کوهستانی وجود دارند ادامه داد: همه پرونده‌ها٬ مشخصات و عکس‌های پل‌های در معرض تخریب برای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ارسال شده تا زودتر تصمیم‌گیری کنند٬ به همین منظور آقای دکتر آخوندی وزیر راه و شهرسازی به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نامه نوشت و آقای نوبخت رئیس این سازمان نیز نامه‌ را برای اجرا به زیرمجموعه‌ خود ارجاع داد.

‌میرشفیع تأکید کرد: وقتی حادثه اتفاق می‌افتد در زمان حادثه باید راه‌های دسترسی برای امدادرسانی باز باشند اما وقتی سازه پل ضعیف است ضمن آنکه هنگام حادثه خسارت می‌بیند٬ امکان امدادرسانی به مناطقی که بعد از آن پل هستند مشکل خواهد شد. چند روز پیش در استان لرستان سیل آمد و ۲ دستگاه پل تخریب شد حال آنکه در آن سوی پل ۶۰ روستا نیاز به امدادرسانی داشتند./

نظر شما