شناسهٔ خبر: 139579 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری استان خبر داد؛

اختصاص نزدیک به ۸ هزار میلیارد ریال به نگهداری راه های گیلان

راهداری گیلان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان از اختصاص ۷۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار و مجوز برگزاری مناقصه برای نگهداری از راه های استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گیلان) غلامعلی نیک فهم، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان گفت:این اداره کل امسال جهت نگهداری راههای شریانی اصلی و فرعی ۷۰ پروژه ی لکه گیری و روکش آسفالت با اعتباری بالغ بر ۷۹۰ میلیارد تومان در دست برنامه ریزی و اجرا دارد.

به گفته وی در قالب این عملیات بالغ بر ۳۲۰ کیلومتر از راههای گیلان با انواع آسفالت گرم و ماسه آسفالت حفاظتی مرمت و روکش خواهد شد.

نیک فهم، با اشاره به این که وضعیت راههای شریانی گیلان با توجه به پروژه های انجام شده و در حال انجام نسبت به گذشته در شرایط بهتری قرار دارد افزود: هم اکنون ۱۶ پروژه در سطح راههای اصلی و فرعی استان به طور همزمان در حال اجرا است.

صرف ۲۰۰۰ تن آسفالت در جاده های استان

وی یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون جهت لکه گیری اضطراری راههای سطح استان بالغ بر دو هزار تن آسفالت با اعتباری بالغ بر ۳.۵ میلیارد تومان از اعتبارات استانی به مصرف رسیده است.

نیک فهم خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت بالغ بر ۸۹ کیلومتر از راههای یاد شده با صرف ۲۲۰ میلیارد تومان از اعتبارات ملی با انواع آسفالت لکه گیری و روکش شده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان تصریح کرد:  جهت رفع مشکل آبگرفتگی در محورهای شریانی در صورت وجود عوامل راهداری شهرستانها به سرعت نسبت به لکه گیری هندسی در مقاطع مد نظر اقدام می شود.

آسفالت مصرفی بر اساس انجام تشریفات مناقصه به پیمانکاران با صلاحیت واگذار و تهیه آسفالت گرم از کارخانه های سطح استان توسط شرکت های برنده مناقصه ها صورت می گیرد .

رویه آسفالتی راه ها در اثر گذر زمان و تردد خودروها و تحت تاثیر بارش باران ، یخ زدگی، تابش خورشید و اثرات سایشی چرخ وسایل نقلیه، لاستیک یخ شکن و دیگر عوامل به مرور دچار آسیب می شوند.

گیلان از ۱۱ هزار و ۲۰۶ کیلومتر راه برخوردار است.