شناسهٔ خبر: 139597 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آمادگی راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی برای واگذاری زمین به اقشار خاص

مهندس تقی دخت معاون مسکن‌ و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل آمادگی دارد در راستای اجرای قانون جهش تولید مسکن و به منظور خانه دار شدن آحاد مختلف مردم اراضی مورد نیاز برای اقشار خاص واجد شرایط را تامین کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، جلال تقی دخت در جلسه مشترک با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: متقاضیان خاص از جمله مددجویان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید در صورت دارا بودن شرایط تخصیص زمین، می‌توانند از طرح نهضت ملی مسکن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: برای این امر باید متقاضیان در سامانه جامع طرحهای حمایتی مسکن ثبت‌نام کرده باشند و سازمان مربوطه بعد از طی مراحل فرد واجد شرایط را تایید کند، که در این صورت متقاضی می‌تواند از طرح دریافت زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن بهره‌مند شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: در نهایت بعد از طی مراحل اداری و تخصیص اراضی مورد نظر متقاضیان عملیات ساخت مسکن را آغاز کنند. 

تقی دخت افزود: دستگاه‌های حمایتی متقاضیان مستمری بگیر نیز می‌تواند با اعطای تسهیلات ساخت مسکن حمایتی به متقاضیان، روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت و ساز را در اراضی واگذار شده را شتاب بخشند.

وی تاکید کرد: طبق تفاهم نامه منعقده با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)، ساخت و تحویل سه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی در شهر جدید گلمان آغاز شده است و بر اساس جدول زمان بندی حدود ۲۰ درصد پیشرفت اجرایی دارد که روند اجرای این واحدها با جدیت دنبال می‌شود.