شناسهٔ خبر: 139598 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ایمنی ، کیفیت راه و کاهش هزینه‌ها

اجرای آسفالت لاستیکی در محور سبزوار-نیشابور برای اولین بار در کشور

اجرای آسفالت لاستیکی محور سبزوار - نیشابور رئیس اداره نگهداری راهها اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی از اجرای آسفالت لاستیکی در محور سبزوار-نیشابور برای اولین بار در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، حمید رضا ملک جعفریان افزود: قیر حاوی پودر لاستیک توسط شرکت دانش بنیان ایرانی تولید شده و آسفالت لاستیکی برای اولین بار در راه‌های بین شهری کشور در استان خراسان رضوی اجرا می‌شود.

وی در همین راستا گفت: با استفاده از پودر لاستیک در قیر آسفالت، امکان بهبود ایمنی و کیفیت راه فراهم شده و طول عمر رویه راه نیز افزایش می‌یابد. این امر منجر به کاهش هزینه‌های اجرایی و نگهداری سالانه بهره‌برداری، افزایش دوام آسفالت و کمک به حفظ محیط زیست می‌شود. استفاده از پودر لاستیک در آسفالت لاستیکی باعث استفاده بهینه از منابع و جلوگیری از تخریب زباله‌های لاستیکی ناشی از خرابی رویه راه‌ها می‌شود.

رئیس اداره نگهداری راهها با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳ کیلومتر از این پروژه اجرا شده و به طور مداوم در روزها و هفته‌های آتی طول پروژه تا ۹ کیلومتر افزایش می‌یابد افزود: این تدبیر موجب دوام رویه و کاهش هزینه‌های اجرایی در طول سال‌های آینده خواهد گردید.

در پایان ملک جعفریان در خصوص این پروژه نوآورانه افزود: اجرای آسفالت لاستیکی در راه‌های بین شهری کشور به یک مرحله جدید و پیشرو در امنیت و کیفیت راه و همچنین حفظ محیط زیست دست یافته است.