شناسهٔ خبر: 139648 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

حمل و نقل هوایی در هفته‌ای که گذشت؛

بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه شیراز/ هدفگذاری برای ارائه خدمات بهینه در صنعت هوانوردی

فرودگاه مشهد بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه شیراز/ هدفگذاری برای ارائه خدمات بهینه در صنعت هوانوردی، افزایش پروازهای شهرفرودگاه امام خمینی(ره)، پرواز یک فروند هواپیمای فوق سبک گرداگرد برج میلاد و بازگشت اولین گروه حجاج به فرودگاه اردبیل از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه هوایی در یک‌هفته گذشته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه حمل و نقل دریایی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بازدید وزیر راه و شهرسازی از فرودگاه شیراز/ جذب سرمایه‌گذار در قالب بسته پیشنهادی

در جریان حضور وزیر راه شهرسازی در فرودگاه شیراز، مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس گزارشی از آخرین تغییرات و پیشرفت پروژه در دست احداث ترمینال بین‌المللی فرودگاه شیراز ارائه داد و وزیر راه و شهرسازی دستور لازم برای رفع موانع و مشکلات حقوقی پروژه و تسریع در عملیات اجرایی و جذب سرمایه‌گذار در قالب بسته پیشنهادی تأکید کرد.

فصلی نو در توسعه گردشگری زیارت/ تسهیل تردد هوایی زائران خارجی از طریق فرودگاه مشهد

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان‌رضوی از برقراری پرواز مشهد به بغداد شرکت هواپیمایی سپهران به‌منظور تسهیل تردد زائران عراقی خبر داد و گفت: در راستای توسعه گردشگری زیارت، در حال حاضر به‌صورت هفتگی ۲۴ پرواز به‌مقصد کویت، ۴ پرواز به‌مقصد مسقط، ۵۴ پرواز به‌مقصد نجف و ۱۹ پرواز به‌مقصد بغداد انجام می‌شود.

اجرای مانور محدود طرح اضطراری در فرودگاه سردار جنگل رشت

مدیر کل فرودگاه گیلان از اجرای مانور محدود طرح اضطراری در فرودگاه سردار جنگل رشت به منظور هماهنگی بین واحدها، آمادگی در برابر سوانح احتمالی و چگونگی مدیریت بحران در وضعیت اضطراری خبر داد.

پرواز یک فروند هواپیمای فوق سبک گرداگرد برج میلاد

رئیس گروه فوق سبک سازمان هواپیمایی کشوری از پرواز یک فروند هواپیمای فوق سبک گرداگرد برج میلاد برای اولین بار خبر داد.

بیشترین رشد شاخص‌های آماری فرودگاه تبریز میان۵ فرودگاه پرترافیک کشور

شاخص های آماری فرودگاه‌های کشور حکایت از رشد قابل توجه آمار پرواز و مسافر فرودگاه تبریز در سه ماهه نخست سال‌جاری دارد.

بازگشت اولین گروه حجاج به فرودگاه اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: عملیات بازگشت زائران استان اردبیل در قالب ۵کاروان طی روزهای۲۲ تا ۲۴ تیر ماه با انجام ۳ پرواز از جده انجام می‌شود.

آغاز پروازهای «جزیره ایرویز» به تهران / افزایش پروازهای شهرفرودگاه امام خمینی(ره)

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از آغاز پروازهای شرکت هواپیمایی جزیره ایرویز در مسیر کویت - تهران و در پی آن افزایش پروازهای شهرفرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

برگزاری دوره مدیریت تغییر عملیات عمرانی و بهسازی باند فرودگاه امام خمینی(ره) در فرودگاه زاهدان

دوره مدیریت تغییر عملیات عمرانی بهسازی باند ۲۹ راست فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با هدف آشنایی کنترلرهای ترافیک هوایی فرودگاه امام خمینی(ره) با محدودیت های ایجاد شده و پیشگیری از مخاطرات هنگام عملیات بهسازی باند ۲۹ راست و ۱۱ چپ و ایجاد راه های جایگزین در شبیه ساز سه بُعدی فرودگاه بین المللی شهدای زاهدان آغاز شد.

هدفگذاری برای ارائه خدمات بهینه در صنعت هوانوردی

سرپرست شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با مسئولین فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: سه مقوله ایمنی و آموزش نیروی انسانی متخصص و متعهد و تلاش در بهبود معیشت کارکنان سه اهرم مهم در حرکت چرخه فعالیتی در این سازمان است.

اجرای مصوبات کارگاه آموزشی همکاری هوانوردی نظامی و غیرنظامی

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز اجرای مصوبات کارگاه آموزشی همکاری هوانوردی نظامی و غیرنظامی خبر داد.

فرودگاه بین المللی زاهدان از ۲۸ تیر به استقبال حجاج استان سیستان و بلوچستان می‌رود

مدیرکل فرودگاه استان سیستان و بلوچستان در تشریح برنامه بازگشت حجاج امسال گفت: از ۲۸ تیرماه تعداد ۱ هزار و ۵۹۱ نفر حاجی استان در قالب۱۱ کاروان توسط ۷ فروند هواپیما متعلق به هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از مبدأ مدینه منوره وارد فرودگاه بین المللی زاهدان خواهند شد.

پایان عملیات بازگشت حجاج در فرودگاه شیراز

مدیر کل فرودگاه‌های استان فارس گفت:در عملیات بازگشت حجاج، ۳ هزار و ۶۳۷ زائر با انجام ۱۷ پرواز در قالب ۲۶ کاروان از استان های فارس و کهکیلویه و بویراحمد در مدت ۷ روز از جده وارد فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز شدند.

وزیر راه و شهرسازی اولین مسافر شبانه تاریخ فرودگاه شهدای یاسوج

در پی سفر وزیر راه و شهرسازی به استان کهگیلویه و بویر احمد، اولین پرواز شبانه فرودگاه یاسوج انجام شد که وزیر راه و شهرسازی اولین مسافر این پرواز بود؛ همچنین در حاشیه بازدید از فرودگاه یاسوج عملیات فلایت چک نیز با موفقیت انجام شد.