شناسهٔ خبر: 139685 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان هرند انجام شد؛

بررسی ۲۶ دستور کار در راستای توسعه شهرستان هرند

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان هرند در نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان هرند ضمن بررسی ۲۶ دستورکار در حوزه‌های مختلف، مباحث حوزه راه و شهرسازی این شهرستان تعیین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ همزمان با سفر سیدضا مرتضوی استاندار اصفهان به شهرستان هرند، علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با همراهی معاونین و رؤسای ذیربط این اداره‌کل به این شهرستان عزیمت کردند.    

بررسی وضعیت پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان هرند، بازدید از روند اجرایی پروژه‌ها، برپایی میزخدمت، برگزاری جلسه شورای مشترک اداری استان و شهرستان و ... از برنامه‌های این سفر یک روزه بود.    

نشست مشترک شورای اداری استان اصفهان و شهرستان هرند به عنوان آخرین برنامه این سفر، به منظور رفع مشکلات مختلف این شهرستان با حضور جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی برگزار و در طی آن ۲۶ دستور کار مورد بررسی قرار گرفت.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص موارد مطرح شده در این نشست و مصوبات آن اظهار کرد: مشکلات پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی شهرستان هرند در حضور استاندار اصفهان مطرح شد که ضمن بررسی، بمنظور پیگیری چابک و سامان بخشی پایدار به موضوعات، در این رابطه اتخاذ تصمیم شد.    

وی با بیان اینکه مصوبه‌هایی در این جلسه اخذ شد که اجرای آن توسعه شهرستان را به ارمغان می‌آورد، گفت: پیگیری مصوبات تا مرحله اجرا و برنامه‌ریزی برای انجام هر مصوبه مطابق با برنامه زمانبندی مشخص از جمله مباحثی بود که در این شورا مورد تاکید قرار گرفت.  

قاری‌قرآن گفت: مبحث تامین اعتبار و مجوز ماده ۲۳ باند دوم هرند به سه راهی سیان در جلسه‌ای جداگانه مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفت ومقرر شد طرح جدید توسط مشاور طرح در اسرع وقت به دفتر فنی استانداری اصفهان ارائه شود تا بررسی و اقدامات بعدی بعمل آید.  

وی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در مجموع بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ نفر در شهرستان هرند برای این طرح اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ نفر متقاضیان شهر هرند و مابقی متقاضیان اژیه بودند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پس از انجام پالایش‌های لازم در مجموع بیش از ۱ هزار نفر حائز شرایط فعال شناخته شدند و ۳۷۱ نفر از متقاضیان تایید نهایی شده به پروژه‌ها تخصیص یافتند.  

وی با بیان اینکه در شهر اژیه بیش از ۲۰۰ نفر از متقاضیان حائز شرایط فعال هستند عنوان کرد: برای تامین زمین ۵۶ پلاک زمین با خدمات و آماده‌سازی تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شده و تغییر نمایندگی ۱۶ هکتار زمین داخل محدوده نیز در دست اقدام است.  

قاری‌قرآن گفت: برای تامین زمین در شهر هرند در مرحله اول ۲۰ هکتار زمین به محدوده شهری الحاق شده و در مرحله دوم نیز ۱۵ هکتار الحاق به محدوده شهری در حال ابلاغ است.