شناسهٔ خبر: 139696 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

بررسی مبحث تامین اعتبار باند دوم هرند به سه راهی سیان

بررسی تامین اعتبار باند دوم هرند به سه راهی سیان - اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه مطالعات باند دوم جاده هرند به سه راهی سیان در سال ۱۴۰۰ شروع شد گفت: با توجه به‌ حادثه خیز بودن این محور، تامین اعتبار و احداث باند دوم آن بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ جلسه بررسی تامین اعتبار و مجوز ماده ۲۳ در خصوص باند دوم هرند به سه راهی سیان به ریاست مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان و با حضور بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان و دیگر اعضا به میزبانی فرمانداری شهرستان هرند برگزار شد.  

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حاشیه این جلسه پیرامون جاده هرند به سه راهی سیان اظهار کرد: این محور از جمله جاده‌های حادثه خیز کشور و استان محسوب می‌شود لذا احداث باند دوم آن در جهت رفع نقاط حادثه خیز و کاهش تصادفات بسیار حائز اهمیت است.  

وی با بیان اینکه مقرر شد طرح جدید توسط مشاور طرح در اسرع وقت به دفتر فنی استانداری اصفهان ارائه شود تا بررسی و اقدامات بعدی بعمل آید، گفت: محور هرند به سه راهی سیان ۱۰ کیلومتر است که با در نظر گرفتن راه‌های فرعی به ۱۳ کیلومتر می‌رسد.  

شاهسوندی افزود: مطالعات این مسیر در قالب هفت موضوع از سال ۱۴۰۰ شروع شد و تمامی مدارک به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است.    

وی خاطرنشان کرد: معمولاً فرآیند راهسازی از مطالعات آن آغاز می‌شود که براساس فراخوانِ این اداره‌کل، انتخاب مهندس مشاور مجرب از میان مهندسان مشاوری که ارزیابی‌های فنی و کیفی آن‌ها صورت گرفته و در فرآیند مناقصه شرکت کردند انجام و کار مطالعات آغاز می‌شود.    

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در مطالعات راهسازی پارامترهای اقتصادی، خدمات‌دهی، محل عبور، الزامات زیست‌محیطی و پدافند غیر عامل در نظر گرفته می‌شود.  

وی عنوان کرد: پس از اتمام مطالعات یک پروژه، بررسی‌های لازم توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان انجام می‌شود و در صورت تصویب طرح، اعتبارات و اخذ مجوز ماده ۲۳ از سازمان برنامه و بودجه پیگیری و نهایتاً فرآیند انتخاب پیمانکار و عملیات اجرایی محور آغاز می‌شود.