شناسهٔ خبر: 139697 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برگزاری اولین دوره آموزشی مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان در استان گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: دوره آموزشی الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و مباحث انرژی در ساختمان در راستای ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه در بخش ساختمان و در اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی در گلستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک، مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: پیرو دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی مبنی بر الزام برگزاری دوره های مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، برنامه ریزی های لازم برای برگزاری کلاس ها برای رشته های عمران، معماری، برق و مکانیک در کمیته آموزش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان صورت گرفته است.

وی افزود: دوره آموزشی الزامات مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان و مباحث انرژی در ساختمان در راستای ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه در بخش ساختمان و در اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی و همچنین تصویب نامه هیئت وزیران با موضوع ضوابط صرفه جویی انرژی در ساختمان ها در گلستان برگزار شد.

ملک ادامه داد: با توجه به دستورالعمل وزارت راه و شهرسازی و ضوابط صرفه جویی انرژی در ساختمان ها و ضرورت رعایت کامل مفاد مبحث ۱۹ قانون مقررات ملی ساختمان، در ساختمان های جدیدالاحداث و لزوم آشنایی مهندسان با ضوابط فنی مبحث مذکور، دوره های آموزشی ابلاغی از ابتدای مردادماه ۱۴۰۲ به عنوان یکی از دوره های آموزشی ارتقا پایه پروانه اشتغال به کار در هر یک از رشته های فوق الذکر برگزار می گردد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین گفت: اولین دوره این کلاس ها برای مهندسان رشته برگزار شد و برای سایر رشته های عمران و مکانیک نیز برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تمدید پروانه در هر یک از رشته های فوق الذکر الزامی بوده و با برنامه ریزی های صورت گرفته این دوره ها به صورت متناوب در طول سال در شهرهای گرگان و گنبد کاووس برگزار خواهد شد.

 ملک در انتها یادآور شد: گفتنی است راهکارهای صرفه جویی در بخش های مربوط به تاسیسات برقی و مکانیکی، انرژی های تجدیدپذیر در ساختمان، بررسی روش تعیین گروه اینرسی حراراتی ساختمان، پل های حراراتی و روش های محاسبه آن از جمله سرفصل های این دوره آموزشی است.