شناسهٔ خبر: 139744 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد؛

احداث و روکش آسفالت بیش از ۴۷ کیلومتر از راه های روستایی خراسان شمالی/ بهره‌مندی ۱۶۶۲ خانوار از نعمت آسفالت راه روستایی

راه روستایی ۴۷.۶ کیلومتر از راه های روستایی خراسان شمالی طی ۳ ماه نخست امسال، با ۱۲۹۶ میلیارد ریال اعتبار احداث و روکش آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان شمالی)، علی ربانی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: در این بازه زمانی ۲۳.۴ کیلومتر محور روستایی با ۹۳۶ میلیارد ریال اعتبار احداث و ۲۴.۲ کیلومتر محور روستایی با ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار روکش آسفالت شده است.

ربانی افزود: با اجرای عملیات احداث و روکش در محورهای روستایی طی این مدت ۸ روستا با هزار و ۶۶۲ خانوار از نعمت راه مناسب و آسفالته برخوردار شدند.

وی تصریح کرد: در شهرستان شیروان محورهای روستایی برزلان-پیره-جنگاه به طول ۵.۳ کیلومتر و یاسرآباد-مرغزار به طول ۰/۷کیلومتر، در شهرستان جاجرم محور روستایی کلاته شور-قراجه رباط به طول ۴.۵ کیلومتر و در شهرستان اسفراین محور روستایی قنبر باغی به طول ۲.۱۵ کیلومتر و حسن آباد- اردوغان به طول ۰/۷۵  کیلومتر احداث شده است.

وی به احداث ۱.۴ کیلومتر محور روستایی آق چشمه و  ۰/۸ کیلومتر محور روستایی خرق-بام در شهرستان فاروج اشاره کرد و ادامه داد: در شهرستان راز و جرگلان ۱.۷ کیلومتر محور روستایی گرکز –دویدوخ ، در شهرستان گرمه ۰/۷۵ کیلومتر محور روستایی اسلام آباد و در شهرستان مانه و سملقان محورهای روستایی شیرین دره به طول ۱.۵ کیلومتر و ۰/۹ کیلومتر محور روستایی حاج غلامرضا احداث شد.

این مسئول همچنین از احداث محورهای روستایی یزدان آباد به طول ۱.۴ کیلومتر ، ایوب به طول ۰/۹ کیلومتر و قتلیش-پیربز به طول ۰/۶۵ کیلومتر در شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: طی این مدت ۹.۷ کیلومتر روکش آسفالت

در محور بجنورد-تخته باشقی-شوقان-سنخواست، ۴.۸ کیلومتر محور روستایی باغلق-آیرقایه در شهرستان راز و جرگلان و ۳ کیلومتر در محور بجنورد-گیفان روکش شده است.

به گفته ربانی، در شهرستان مانه و سملقان محور روستایی آرمادلو به طول ۱.۶ کیلومتر، در شهرستان شیروان محورهای روستایی اوغاز، بوانلو و چپانلو به طول ۳.۲۵ کیلومتر  و در شهرستان گرمه محور خرتوت – یموق به طول ۱.۹ کیلومتر روکش شد.      

وی اظهار امیدواری کرد: تا پایان تابستان امسال ۴۰ کیلومتر از محورهای روستایی استان آسفالت و ۴۵ کیلومتر روکش می شود.

وی افزود: ۴ هزار و ۶۵۲ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۶۸ آسفالت شده و مابقی خاکی است.

ربانی با بیان این که متوسط شاخص تعداد روستاهای دارای راه آسفالته در کشور ۸۳.۹ درصد و در خراسان شمالی ۷۵.۸ درصد بوده و استان ۸.۱ درصد از کشور عقب تر است، گفت: همچنین شاخص برخورداری از راه آسفالته در کشور ۵۵.۱ درصد و خراسان شمالی ۴۶.۶ درصد و عقب ماندگی استان نسبت به کل کشور ۸.۵ درصد است.