شناسهٔ خبر: 139856 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون خبر داد؛

۱۳ کیلومتر از باند دوم محور تیران به علویجه در مرحله تهیه طرح قرار دارد

سعید کاشفی- اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و گرون گفت: جهت تهیه طرح باند دوم ۱۳ کیلومتر از محور تیران به علویجه قراردادی با مشاور منعقد شده که در این راستا مشاور علاوه بر تهیه طرح باند دوم، اصلاح نقاط پرتصادف محور موجود و طراحی تقاطع غیرهمسطح سه راهی افجان را هم در دستور کار دارد.

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ اظهار کرد: شهرستان تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری مرکز استان واقع شده و با شهرستان‌های نجف‌آباد، لنجان، فریدن و استان چهارمحال و بختیاری همجوار است.  

وی افزود: به دلیل حجم راه‌های واقع در این شهرستان، جزء محورهای مواصلاتی غرب استان اصفهان شناخته می‌شود و ۱۰۰ کیلومتر از محورهای اصلی سطح کشور در این شهرستان واقع شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون بیان کرد: به دلیل حجم بالای ترافیک محورهای این شهرستان، ارتقاع و توسعه راه‌های آن جزء اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.  

وی افزود: شهرستان تیران و کرون حدود ۷۵ کیلومتر راه بزرگراهی، ۱۴۰ کیلومتر راه روستایی و ۴۵ کیلومتر راه اصلی دارد و با توجه به رسالت اداره‌کل راه و شهرسازی در بحث توسعه و ارتقاع سطح راهها، پروژه‌های حوزه راهسازی این شهرستان در قالب ۳ پروژه تعریف شده است.  

کاشفی گفت: این پروژه‌ها شامل باند دوم تیران به علویجه، باند دوم تیران به چادگان و پروژه باند دوم محور تیران به سامان است.  

وی در خصوص آخرین وضعیت پروژه باند دوم محور تیران به علویجه اظهار کرد: طول کل این محور ۳۳ کیلومتر بوده که ۲۰ کیلومتر در شهرستان نجف آباد و ۱۳ کیلومتر در شهرستان تیران و کرون واقع شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون افزود: با توجه به‌ اینکه دو خطه بودن محور دیگر پاسخگوی حجم بالای ترافیکی نبود، احداث باند دوم در دستور کار قرار گرفت.  

وی با بیان اینکه احداث باند دوم و ارتقاع آن به محور بزرگراهی نقش بسیار مهمی در ایمنی و کاهش حجم ترافیک دارد، گفت: طرح هشت کیلومتر از این محور در شهرستان نجف آباد تهیه شده، دارای پیمانکار منتخب بوده و در مرحله احداث است.  

کاشفی بیان کرد: جهت تهیه طرح باند دوم ۱۳ کیلومتر باقیمانده در حوزه شهرستان تیران و کرون قراردادی با مشاور منعقد شده که در این راستا مشاور علاوه بر تهیه طرح باند دوم، اصلاح نقاط پرتصادف محور موجود و طراحی تقاطع غیرهمسطح سه راهی افجان را هم در دستور کار دارد.