شناسهٔ خبر: 139858 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تهیه مرحله دوم برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین در دستور کار است

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تهیه مرحله دوم برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین امسال در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد که پس از انجام مراحل ارزیابی مشاوران، انعقاد قرارداد با مشاور منتخب انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان دارای تنوع کاملی از سلسله مراتب طرح‌های توسعه فراشهری و شهری است اظهار کرد: از مجموع ۱۰۱ شهر مشمول نظام تهیه طرح‌های جامع، ۹۸ شهر استان دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی و ۳ شهر دیگر نیز مصوب و در مرحله اصلاح و طی فرآیند ابلاغ هستند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: از مجموع ۹۸ شهر دارای طرح جامع مصوب و ابلاغی، ۱۷ شهر استان اصفهان دارای طرح بازنگری طرح جامع بودند.  

وی افزود: از این تعداد ۱۴ شهر مصوب و ابلاغ شدند و طرح جامع شهرهای نطنز و نائین در مرحله تهیه و طرح جامع شهر مبارکه در مرحله تصویب و ابلاغ است.  

قاری‌قرآن گفت: از سال ۱۳۹۷ با توجه به پوشش حداکثری شهرهای استان از نظر تهیه طرح‌های جامع شهری، رویکرد کیفی در تهیه این طرح‌ها بیش از پیش مد نظر اداره‌کل راه وشهرسازی استان قرار گرفت و بر این مبنا بازنگری طرح توسعه و عمران (جامع) شهر نطنز به عنوان اولین طرح جامع ویژه استان اصفهان و طرح جامع شهر نایین به عنوان اولین طرح جامع کشور با رویکرد بازآفرینی در دستور کار این اداره کل قرار گرفت.  

وی عنوان کرد: برنامه جامع کلانشهر اصفهان با رویکرد نوین به عنوان اولین پایلوت کشوری از سال ۱۳۹۷ در دست تهیه بوده که مرحله اول آن تهیه و مورد تأیید شورای راهبری قرار گرفته است.    

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خاطرنشان کرد: تهیه مرحله دوم این طرح در سال جاری در دستور کار اداره‌کل راه و شهرسازی استان قرار دارد که پس از انجام مراحل ارزیابی مشاوران، انعقاد قرارداد با مشاور منتخب انجام می‌شود.