شناسهٔ خبر: 139862 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

برنامه‌ریزی برای الحاق اراضی درون شهری دارای ظرفیت ساخت به نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در دهمین جلسه شورای مسکن استان گفت: بر اساس مصوبه دبیرخانه شورایعالی مسکن کشور، اراضی درون شهری که کاربری مسکونی داشته و مالکین تا کنون هیچ ساخت و سازی در ان انجام نداده اند قابلیت واگذاری به طرح نهضت ملی مسکن را دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در دهمین جلسه شورای مسکن استان اظهار کرد: تعهد دو ساله استان گلستان در حوزه مسکن شهری ۳۰ هزار و ۹۵۲ واحد است که تا کنون ۱۰۱ هزار و ۲۲۸ متقاضی در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه از این تعداد ۵ هزار و ۲۳۸ متقاضی نسبت به واریز وجه اولیه اقدام کرده اند، افزود: تا کنون در طرح نهضت ملی مسکن در حوزه شهری ۲۵۴ هکتار زمین تامین شده اکه ۸۴ هکتار دیگر نیز شناسایی و در شرف انتقال سند به نام وزارت راه و شهرسازی است.

وی افزود: در حال حاضر ۸ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در گلستان در حال ساخت است که برنامه‌ریزی‌های لازم برای اضافه کردن ۴ هزار واحد مسکونی دیگر به این طرح انجام شد.

ملک با بیان اینکه بیش از ۱۷ هزار واحد به صورت خودمالک در استان در دست ساخت است، گفت: ۴ هزار و ۱۲۰ واحد خودمالکی قرارداد مشارکت در بانک  دارند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: همچنین متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه saman.mrud.ir  نسبت به تغییر بانک برای دریافت تسهیلات خودمالک اقدام کنند.

وی در ادامه سخنانش در خصوص میزان زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان گفت: با توجه به تعهد استان گلستان برای ساخت مسکن، در این استان به ۸۲۹ هکتار زمین برای اجرای طرح نیاز است.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر بر اساس مصوبه دبیرخانه شورایعالی مسکن کشور، اراضی درون شهری که کاربری مسکونی داشته و مالکین تا کنون هیچ ساخت و سازی در ان انجام نداده اند قابلیت واگذاری به طرح را دارند.

ملک افزود: بر اساس این مصوبه، به شهرداری های شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر، و در استان گلستان به شهرداری های گرگان، گنبد، علی آباد کتول و بندر ترکمن شش ماه مهلت داده شد تا نسبت به شناسایی اراضی و واگذاری به طرح اقدام کنند.