شناسهٔ خبر: 139928 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد؛

آغاز عملیات اجرایی خط کشی دو جزئی و خط کشی بصورت سه خطه برای اولین بار در محورهای استان همدان

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از ایجاد تحول در حوزه راهداری استان همدان و رضایتمندی کاربران جاده ای با اجرای عملیات خط کشی دو جزئی و خط کشی راههای شریانی و اصلی بصورت سه خطه در راههای استان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان اظهار کرد: به منظور ارتقاء ایمنی محورهای مواصلاتی استان همدان، تحول در حوزه راهداری و رضایتمندی کاربران جاده ای از امروز عملیات اجرایی خط کشی دو جزئی و خط کشی راههای شریانی و اصلی بصورت سه خطه در راه‌های استان آغاز شده است.

آهکی افزود: عملیات خط کشی محورهای همدان توسط ۴ اکیپ راهداری آغاز شده و پیش بینی می شود تا قبل از شروع طرح اربعین حسینی (ع) تمامی راههای شریانی و اصلی استان بصورت سه خطه خط کشی شوند.

وی تصریح کرد: هم اکنون عملیات خط کشی از ابتدای حوزه رزن (گردنه آوج) به سمت همدان بصورت رفت و برگشت توسط یک اکیپ شروع شده و بزودی در محورهای همدان-تهران،همدان-کرمانشاه، همدان- ملایر، نهاوند- کنگاور، فامنین-ساوه و سایر محورهای استان همدان نیز آغاز خواهد شد.

وی بیان کرد: در سال گذشته ۲ هزار کیلومتر خط کشی در محورهای استان اجرا شده بود و با برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال ۱۴۰۲ حداقل ۳ هزار کیلومتر خط کشی در سطح راههای استان همدان اجرا خواهد شد.

مدیرکل راهداری همدان ادامه داد: برای اولین بار در سطح راههای همدان طرح نقوش محدودیت سرعت و... (خط کشی دو جزئی) اجرا خواهد شد که نقش بسزایی در آشکار سازی و ارتقاء ایمنی راهها دارد.

آهکی با اشاره به وضعیت روشنایی راههای استان همدان گفت: هم اکنون ۸۵ درصد سیستم های روشنایی استان تعمیر و راه اندازی شده است و تلاش هستیم تا قبل از شروع اربعین حسینی حداقل ۹۵ درصد سیستم های روشنایی فعال شود.