شناسهٔ خبر: 140105 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

افزایش ترانزیت کالا از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

9833de50-66d2-4c78-93a7-4d3a879d7990.jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ترانزیت کالا از پایانه های مرزی استان در چهار ماهه اول سال جاری خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از افزایش ۵۸ درصدی ترانزیت ورودی کالا  از پایانه های مرزی استان طی چهار ماه نخست سال جاری خبر داد.

وی افزود: در قسمت مسافری نیز عبور و مرور  در مرز های ششگانه استان افزایش چشمگیری داشته است بطوریکه تردد بیش از یک میلیون و دویست هزار  نفر، از پنج مرز  استان (رازی، بازرگان، سرو، تمرچین، پلدشت) ما حصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به مرز های استان آذربایجان غربی است.

آرامون خاطر نشان کرد: بیشترین تردد مسافری در مرز های استان، همچنان مربوط به مرز  رازی بوده که با ۴۹۴ هزار تردد، جایگاه پرد تردد ترین مرز استان را به خود اختصاص داده است و پایانه های مرزی بازرگان با ۴۴۷ هزار و  پایانه مرزی سرو با ۱۸۲ هزار تردد در رتبه های بعدی قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی یادآور شد: یکی از اصلی ترین دلیل های افزایش مسافر از پایانه های مرزی استان، 24 ساعته شدن تردد در پایانه های مرز رازی و تمرچین است که ضمن کاهش زمان ایستائی مسافرین، تعداد تردد ها نیز بیشتر شده است.