شناسهٔ خبر: 14016 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال:

بهره‌برداری از قطعه یک آزادراه تهران-شمال ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند

بازدید معاون اول رئیس جمهور، رئیس بنیاد مستضعفان و وزیر راه و شهرسازی  از پروژه آزادراه تهران - شمال مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال با اشاره به عملیات اجرایی احداث قطعه یک این آزادراه گفت: بهره‌برداری از این قطعه ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاه‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ مهران اعتمادی امروز چهارشنبه ۱۳ آبان با اشاره به میزان پیشرفت آزادراه تهران-شمال گفت: کار احداث قطعه یک این آزادراه بین ۵ پیمانکار ایرانی تقسیم شده است و قرارداد پیمانکار سابق این پروژه که چینی بود نیز تقلیل یافته است به صورتی که مجموع قرارداد ۵ پیمانکار ایرانی ۹۰۰ میلیارد تومان و قرارداد پیمانکار چینی ۷۰ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: همه پیمانکاران ایرانی کار خود را از تیر ماه امسال آغاز کردند که البته پیمانکار چینی در این قطعه از پیش فعال بود. قطعه یک استراتژیک است و عمده توان و انرژی شرکت احداث کننده آزاده‌راه را به خود احداث داده است. این قطعه از آزادراه ۶۰ کیلومتر از مسیر را کوتاه می‌کند.

اعتمادی با بیان اینکه طول قطعه دوم آزادره تهران شمال ۱۴ کیلومتر و دارای بلندترین تونل کشور به طول ۶۴۰۰ کیلومتر است گفت: اگر مجموعه تونل‌های این آزادراه جمع شود از تمامی تونل‌های احداث شده در کشور بیشتر است در این قطعه ۷ زوج تونل کوتاه و ۱ زوج تونل بلند وجود دارد. به این دلیل که شرکت های داخلی ساخت چنین پروژه پیچیده‌ای را تجربه نداشته‌اند از مشاوره ایتالیایی استفاده کرده ایم تا کار را به سرانجام برسانیم. ۳.۵ کیلومتر از طول این مسیر حفاری شده و دو پیمانکار از دو جهت مختلف در حال حفر تونل‌ها هستند.

مدیرعامل شرکت آزادراه تهران شمال یادآور شد: در قطعه ۴ نیز بابت کار بازسازی ۶۰ میلیارد تومان هزینه شد و این قطعه در مدت ۳ ماه علاوه بر بازسازی ایمن سازی نیز شد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور به همراه عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی امروز چهارشنبه ۱۳ آبان به منظور بررسی آخرین وضعیت اجرایی و مسائل مالی پروژه آزادراه تهران ـ شمال‌ از این آزادراه بازدید خواهند کرد.

این بازدید از قطعه یک آزادراه تهران-شمال خواهد بود که قرار است تا پایان سال ۹۵ تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

قطعه چهارم این آزادراه در حد فاصل مرزن‌آباد تا چالوس پس از گذاران یک دوره ایمن‌سازی در عید فطر امسال زیر بار ترافیک رفت./

نظر شما