شناسهٔ خبر: 140189 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

پیام تسلیت مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به‌مناسبت تاسوعا و عاشورای حسینی

پیام تسلیت مدیرکل راه و شهرسازی مازندران به مناسبت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی و شهادت مظلومانه سالار شهیدان و یاران با وفایشان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)، علی دیوسالار مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با صدور پیامی ایام تاسوعا و عاشورا و شهادت مظلومانه سالار شهیدان را به هموطنان و خانواده بزرگ راه و شهرسازی تسلیت گفت.
متن پیام بدین شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم
کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا

کربلا قرارگاه عشق و پناهگاه عاشقان است و واقعه کربلا همواره یاد آور آن است که عمل به نصایح حضرت سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا تکلیفی دینی و مذهبی برای شیعیان و پیروان واقعی اهل البیت(ع) محسوب می شود.

نهضت حسینی و حادثه جانسوز عاشورا، آنچنان بر قلب ها تأثیر گذارده است که هر سال با فرا رسیدن محرم، خون پاک شهیدان عظیم الشان کربلا، در رگ های تاریخ جوششی تازه می‌یابد و عاشقان دلسوخته را شوریده تر و تشنگان حقیقت را شیفته تر می سازد.

محرم یادآور بزرگترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشر است. ماه عزای حسینی، ماه فداکاری و گذشت، ماه انتشار امر به معروف و نهی از منکر و ماهی است که باید از آن درسهای زندگی را آموخت و واقعیت اسلام را دریافت و با عزاداری و تکریم آن تاریخ همیشه زنده عاشورا را یاد آور شد.

عدالت‌خواهی و ستم‌ستیزی، عزت، پاسداری از اسلام و ارزش‌های اسلامی، شهادت در راه خدا، جمع میان سیاست و معنویت، امر به معروف و نهی از منکر از جمله درس‌های مهم در عرصه رفتار سیاسی رویداد عاشورا است.

اینجانب فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی را به همه سوگواران و عاشقان سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به ویژه همکاران اداره کل راه و شهرسازی استان تسلیت عرض نموده و از خداوند منان برای تمامی محبان اهل بیت (ع) سلامتی و سرافرازی را مسئلت دارم.