شناسهٔ خبر: 140429 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

تعیین تکلیف زمین‌های تصرفی دولتی در گلستان

راه و شهرسازی گلستان سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان گفت: با توجه به ابلاغ وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تعیین تکلیف اراضی دولتی که به هر عنوانی در تصرف اشخاص حقیقی و حقوقی است، این اقدام توسط معاونت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گلستان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، علی اکبر حسام، سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده زمین های تصرفی که دولت مالکیت آنها را دارد اما از قدیم در اختیار مردم بوده تعیین تکلیف می شوند.

وی افزود: در این راستا از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۰ فقره پرونده در حوزه تعیین تکلیف اراضی دولتی راه و شهرسازی و شش فقره منجر به طرح شکایت کیفری و دادخواست حقوقی در محاکم قضایی شده است.

سرپرست اداره حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: متراژ این اراضی به دو هزار و ۱۴۰ متر مربع و ارزش ریالی آن به هزار و ۶۴ میلیارد ریال می رسد.

حسام در انتها با بیان اینکه مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و اموال بیت المال نقش مهمی دارند، گفت: شهروندان می توانند موارد تصرف، تعرض و دخالت در اراضی دولتی و ملی را ضمن تماس با شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ به یگان حفاظت از اراضی گزارش دهند.