شناسهٔ خبر: 140571 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روند رو به رشد صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده گلستان

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از رشد صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده و محلات هدف بازآفرینی گلستان در ماه های ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: بسته تشویقی کالبدی برای نوسازی بافت‌های فرسوده مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری با حمایت‌های لازم از ساکنان، سازندگان، انبوه‌سازان در ۱۹ بند به تمامی استان ها ابلاغ شد.

وی افزود: ضوابط تشویقی انواع مشوق های پیش بینی شده در مصوبه شورایعالی شهرسازی و معماری در چهار گروه ابلاغ شده است.

ملک از رشد چشمگیر صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده‌ با اجرای بسته تشویقی نوسازی خبر داد و گفت: در ماه های ابتدایی سال جاری برای ۱۸۵ واحد مسکونی در استان پروانه ساختمانی صادر شده است.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه این تعداد به نسبت مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد داشته اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ مجموعاً ۳۳۶ پروانه برای هزار و ۶۳۵ واحد صادر شد.

وی افزود: استان گلستان بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ هکتار بافت فرسوده، ناکارآمد و تاریخی دارد و در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۴، تعهد استان، اعطای ۱۱ هزار واحد تسهیلات نوسازی است.

ملک همچنین تصریح کرد: امید است با ارائه این بسته های تشویقی، انبوه سازان و سازندگان در اسرع وقت نسبت به مقاوم سازی و نوسازی واحدهای مسکونی داخل بافت فرسوده و ناکارآمد استان اقدام کرده تا این واحدها در برابر مخاطرات طبیعی مقاوم شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در انتها با بیان این که برای راه اندازی یک خیزش عمومی در نوسازی بافت‌های فرسوده باید از ظرفیت گروه‌های جهادی و بسیج محلات و گروه‌های تخصصی که به شکل چهره به چهره با مردم وارد گفت و گو شوند، استفاده کرد، گفت: در واقع حلقه‌های میانی می‌توانند در نوسازی بافت‌های فرسوده اثرگذار باشند.