شناسهٔ خبر: 14073 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین خبر داد:

افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی تاکستان / روکش آسفالت ۲۸ کیلومتر از آزادراه قزوین - زنجان

لکه گیری مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین از افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی تاکستان تا یک ماه دیگر در این استان خبر داد و گفت: این بیمارستان در حال حاضر از پیشرفتی ۹۷ درصدی برخوردار بوده و به زودی نیز برای تجهیز به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل داده خواهد شد.

حامد مانی‌فر در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تشریح کرد: بیمارستان ۹۶ تختخوابی تاکستان که هم‌اکنون مراحل پایانی عملیات ساخت خود را طی می‌کند دارای زمینی به مساحت هشت هزار مترمربع و زیربنای هفت هزار و ۸۰۰ مترمربعی بوده که برای ساخت آن تا کنون ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

به گفته وی این بیمارستان به زودی برای تجهیز به وزارت بهداشت تحویل داده شده و آماده افتتاح و خدمات‌رسانی می‌شود.

مانی‌فر در ادامه از آغاز عملیات روکش آسفالت ۲۸ کیلومتر از آزادراه قزوین - زنجان از هفته آینده خبر داد و گفت: این مناطق که عمدتا در لاین جنوبی آزادراه بعد از راهدارخانه قره‌باغ به سمت قزوین واقع شده است اعتباری نزدیک به ۶/۵ میلیارد تومان را برای این عملیات به خود اختصاص می‌دهد.

اجرای عملیات روشنایی در آزادراه قزوین - رشت

مدیرکل اداره راه و شهرسازی قزوین همچنین از اجرای عملیات روشنایی در ۱۲ کیلومتر محور قزوین - رشت خبر داد و گفت: درحال حاضر بخش عمده این عملیات به انجام رسیده و دارای پیشرفتی ۷۰ درصدی است.

وی در ادامه با بیان اینکه این عملیات اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان به خود اختصاص داده است گفت: تقاطع‌های موجود در محور اقبالیه - تاکستان به طول ۳/۵ کیلومتر و اعتبار ۵۲۰ میلیون تومان، محور شامی‌شاپ به سمت رادگان به طول ۲/۵ کیلومتر و اعتبار ۳۷۰ میلیون تومان، تقاطع کوندج در محور قزوین - تهران به طول سه کیلومتر و اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان و همچنین ۴/۵ کیلومتر از کنارگذر آزادراه قزوین - زنجان به هزینه ۵۶۰ میلیون تومان از جمله نقاط هدف در این عملیات به شمار می‌روند.

کلنگ‌زنی تقاطع همسطح ضیاآباد تا چند روز آینده

مانی‌فر در ادامه سخنانش از کلنگ‌زنی عملیات ساخت تقاطع همسطح ضیاآباد تا چندروز آینده در استان قزوین خبر داد و اضافه کرد: این تقاطع به عنوان یکی از پرحادثه‌ترین تقاطع‌های محور قدیم قزوین - زنجان محسوب می‌شود که اصلاح هندسی و روشن‌کردن آن باعث تسهیل در عبور و مرور و کاهش تصادفات در منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بخش زیادی از عملیات تبدیل این محور به بزرگراه انجام شده و تنها ۱۵ کیلومتر از آن باقی‌مانده است گفت: این تقاطع در همین بخش باقی‌مانده واقع شده که برای ساخت نزدیک به ۱/۵ میلیارد تومان به اختصاص خواهد داد./

نظر شما