شناسهٔ خبر: 140782 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آغاز اصلاح و روکش آسفالت راه‌های اصلی استان اصفهان

بهسازی مسیر اربعین مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان گفت: امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح آسفالت و بهسازی روکش جاده‌های استان به ویژه کُریدورهای اصلی هزینه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان اظهار کرد: امسال بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال برای اصلاح آسفالت و بهسازی روکش جاده‌های استان هزینه می‌شود.

وی افزود: این عملیات که تا پیش از فصل زمستان ادامه دارد، در تمام نقاط استان به ویژه کُریدورهای اصلی خواهد بود.

دادخواه با بیان اینکه یک کیلومتر لکه‌گیری و اصلاح آسفالت حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه دارد، گفت: برای مثال جاده اصفهان- نایین - خور، طبس، اصفهان- کوهپایه، اصفهان- شهرضا -آباده، اصفهان -الیگودرز، مبارکه-بروجن، شهرضا- سمیرم، زرین شهر-شهرکرد و کاشان -قم از جمله مسیرهای مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اصفهان ادامه داد: نگهداری راه‌های موجود، احداث جاده روستایی، نقاط مرزی جاده‌ها و روستاها، ایمن‌سازی و منظرآرایی محورهای مواصلاتی از جمله اقدامات این نهاد برای سال جاری در حوزه مناطق روستایی و شهرستان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: جاده‌ها برای مسافران به نوعی مهمانخانه تلقی می‌شود بنابراین منظرآرایی آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، در مبادی ورودی شهرها بیشترین تصادف را شاهد هستیم که ساماندهی آن باید با جدیت بیشتری انجام شود، برای این موضوع به بخشی از اعتبارات شوراها برای توسعه راه‌های روستاها نیاز داریم.

دادخواه با بیان اینکه ۵٠ درصد از راه‌های استان جاده‌های روستایی است، اضافه کرد: ٢۵٠ سه راهی در سال‌های اخیر راه‌اندازی و ایمن‌سازی شده است و تا فصل زمستان امسال تحول خوبی در راه‌ها مشاهده خواهیم کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: از ١٠٩ نقطه پُرتصادف در استان ۶٧ مورد آن مصوب کشوری است، در سال‌های گذشته ۵٠ درصد آنها را رفع خطر کرده‌ایم.

وی درباره بهسازی ناوگان ماشین آلات راهداری استان بیان کرد: واردات ماشین‌آلات راهداری و نوسازی بخشی از ناوگان مورد نظر در انتظار مصوبه هیأت دولت است.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و قرار گرفتن در مرکز کشور به عنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.