شناسهٔ خبر: 140876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

احداث ۱۸۰۰ مترمربع سایبان در ‌محوطه پایانه مرزی خسروی

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: با توجه به گرمای هوا، تمهیدات ویژه‌ای برای جلوگیری از گرمازدگی زائران اربعین در پایانه مرزی خسروی اندیشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آمادگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، برای پذیرایی و تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: با توجه به گرمای هوا و پیش‌بینی افزایش مراجعه زائران به دلیل ۲۴ ساعته شدن مرز خسروی، تمهیداتی در زمینه ایجاد سایبان و سیستم سرمایشی در پایانه مرزی خسروی اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع؛ برای اقدامات انجام شده در پایانه مرزی خسروی، ۶۴۳ هزار و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار تخصیص داده شده است عنوان کرد: احداث ۱۸۰۰ مترمربع سایبان در داخل محوطه با اعتبار ۶۷ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، ساخت ۶۴۰ مترمربع سایبان در قسمت خروجی رواق‌ها با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصد از جمله اقدامات انجام شده است.

کرمی با بیان اینکه، سایبان کندانسورهای سیستم سرمایشی پایانه مرزی خسروی به مساحت ۶۰۰ مترمربع با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار راه‌اندازی شده است گفت: تعمیرات سیستم سرمایشی شامل: فن کویل‌ها، منابع انبساط و ... که سیستم سرمایشی پایانه مرزی خسروی با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در حال انجام است و ۸۵ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه خرید قطعات یدکی سیستم سرمایشی با پیشرفت ۶۰ درصد، اعتبار ۱۲۱ میلیارد ریال، تعمیر و نصب قطعات، راه‌اندازی و تست سیستم سرمایشی پایانه مرزی خسروی با پنج درصد پیشرفت و اعتبار ۴۸ میلیارد ریال درحال انجام است افزود: ۴ دستگاه روفتاب به عنوان سیستم سرمایشی کمکی با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال طراحی، تهیه و در حال نصب است و تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی از احداث، ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی در داخل محوطه پایانه مرزی خسروی با اعتبار ۴۸ میلیارد ریال و پیشرفت ۶۰ درصد خبرداد و عنوان کرد: احداث خط فاضلاب  جهت سرویس‌بهداشتی جدید با اعتبار ۱۲ میلیارد ریال و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

کرمی با بیان اینکه، نقاشی سطوح گچی، لکه گیری عایق رطوبتی بام و درزگیری پنجره‌ها با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در حال انجام است گفت: دو دستگاه آیس بانک به ظرفیت ۱۰ هزار لیتر و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خریداری شده و احداث سایبان آیس بانک‌ها و راه‌اندازی آن‌ها هر کدام ۳۳ مترمربع با اعتبار ۷۴۰۰ میلیارد ریال و ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی درحال انجام است.