شناسهٔ خبر: 141092 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان عنوان کرد؛

خانه‌های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده هرمزگان سند دار می‌شود

کمالی-مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان گفت: از این پس مالکان خانه های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده می توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی (هرمزگان)، عباس کمالی مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان امروز با اشاره به اینکه مهلت دریافت سند در بافت فرسوده تا پایان امسال تمدید می شود، بیان کرد: پس از بازگذاری، مدارک به صورت الکترونیکی به اداره کل راه وشهرسازی ارجاع وموارد در کمیسیون های مختلف بررسی می شود و اگر دارای شرایط بودند کار واگذاری سند را آغاز می کنیم.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این قانون شامل ساختمان های ساخته شده از سال ۹۴ به بعد است، عنوان کرد: دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر بر اساس نرخ کارشناسی است، اما زمین های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می شود.

وی با اشاره به مشوق های طرح بافت فرسوده، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات نیز ۵۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان از آن با سود صفر درصد وتخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساختمانی است.

کمالی با بیان اینکه ۱۳۰ هزار نفر تاکنون در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند، اضافه کرد: سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار ودر حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است وتاکنون ۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

مدیرکل راه وشهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه سامانه نامنویسی امسال چندین بار بازگشایی شده ومردم تا پایان سال نیز مجددا هر بار به مدت دوماه مهلت نام نویسی دارند، اظهار کرد: تعهد دولت ۵۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان است که در بخش های مختلف در اختیار مردم قرار می گیرد.