شناسهٔ خبر: 14112 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری کالا در بندر کیش از رقم ۱.۴ میلیون تن گذشت/ افزایش ۱۸ درصدی جمعیت گردشگران دریایی

بندر ترخیص کالا کشتی مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش از تخلیه و بارگیری بیش از ۱.۴ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر طی هفت ماه اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از واحد اطلاعات و اخبار روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، محمد جهانشاهی نسب ضمن تشریح عملکرد بندر تجاری کیش طی هفت ماهه نخست سال ٩٤ گفت: طی مدت یادشده در مجموع یک میلیون و ۴۲۴ هزار و ۹۰۲ تن انواع کالا در جزیره کیش تخلیه و بارگیری شد که از این میزان، یک میلیون و ۲۳۷ هزار و ۸۹۱ تن مربوط به کالاهای غیر نفتی و ۱۸۷ هزار و ۱۱ تن به کالاهای نفتی اختصاص دارد.

صادرات ۲۵۰۰ تن کالای غیرنفتی از بندر کیش

وی سهم عملیات مربوط به صادرات و واردات کالای غیرنفتی در این بنادر را بیش از ۵۲ هزار تن عنوان کرد و افزود: از این میزان، قریب به ۵۰ هزار تن مربوط به فعالیت های واردات و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ تن نیز به صادرات این کالاها اختصاص یافته است.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کیش حجم عملیات کابوتاژ کالاهای غیرنفتی در این بندر از ابتدای سال جاری تاکنون را یک میلیون و ۱۸۵ هزار و ۵۳۳ تن اعلام کرد.

جابجایی بیش از ۲۶۰ هزار نفر مسافر دریایی

جهانشاهی، جزیره کیش را به عنوان یکی از مقاصد دارای جاذبه های متنوع گردشگری دریایی و تجاری دانست که هر ساله پذیرای خیل عظیمی از مسافران دریایی از اقصی نقاط ایران است و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع ۲۶۶ هزار نفر مسافر از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند.

افزایش ۱۸ درصدی جمعیت گردشگران دریایی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: طی هفت ماهه نخست سال جاری، ۱۸۲ هزار و ۶۴۳ نفر مسافر و گردشگر به وسیله شناورهای تفریحی از طریق بندرگاه این جزیره جابجا شدند که ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

به گفته این مقام مسئول، ورود و خروج ۳۷ هزار و ۴۹۸ دستگاه خودرو متعلق به مسافران طی هفت ماه گذشته از طریق شناورهای لندینگ کرافت در جزیره کیش به ثبت رسید.

تردد ۸۰۰۰ شناور به بندر کیش

وی در پایان مجموع تردد شناورها به بندرگاه این جزیره را بیش از ۸ هزار فروند اعلام کرد.

نظر شما