شناسهٔ خبر: 141149 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مازندران سومین استان پر تردد در سطح کشور

مازندران رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران اظهار کرد: برابرآمار به دست آمده طی چهار ماه سال جاری بیش از ۲۴۱ میلیون و۴۹۷ هزارتردد از انواع وسایل نقلیه درسطح محورهای این استان به ثبت رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( مازندران)محسن هاشمی، رئیس مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت : طی چهار ماه سال جاری استان مازندران با بیش از  ۲۴۱ میلیون و ۴۹۷  هزار تردد سومین استان پر تردد کشور بعد از استان های البرز و تهران قرار گرفته است که سهمی در حدود ۸ درصد از تردد کل کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود: بررسی تردد ساعتی وسایل نقلیه دراستان مازندران طی تیر ماه سال جاری ،نشان می دهد ساعت ۱۷ الی ۱۹ در بین صد بازه یک ساعته پرتردد، بیشترین میزان تکرار را داشته است. در ساعت مذکور به صورت میانگین بیش از ۱۲۱ هزار وسیله نقلیه در حال تردد بوده اند.

هاشمی ادامه داد: با توجه به اینکه میانگین تردد ساعتی درطی این مدت حدود   ۱۲۱  هزار تردد بوده، نتیجه می شود درطی ساعت اوج میزان تردد درحدود ۴۶ درصد بیشتر از میانگین تردد ساعتی در آن ماه بوده است.

وی در خاتمه گفت: طی ۴ ماه سال جاری میزان تردد وسایل نقلیه سنگین در این استان بیش از  ۱۵ میلیون و ۸۳۸  هزار تردد بوده است که این عدد نشان دهنده سهمی بیش از  ۶  درصد ازتردد کل وسایل نقلیه بوده وی همچنین افزود: طی چهار ماه نخست سال ۱۴۰۲ از مبادی و مقاصد ورودی و خروجی استان بیش از ۲۰    میلیون و  ۳۳۴ هزار تردد انجام شده که این میزان درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته،بیش از ۶ درصد کاهش داشته است.