شناسهٔ خبر: 14117 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

گونتر آدلر در دیدار با وزير راه و شهرسازي خبر داد:

دعوت وزراي حمل ونقل و اقتصاد آلمان از آخوندي برای سفر به اين كشور / انتقال دانش فني در زمينه حمل ونقل و كاهش مصرف انرژي

گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان خواستار مذاكرات تخصصی دوطرف در موضوعات مشخص از جمله مقررات الزامی ساخت ساختمان، حمل ونقل ریلی و سرمایه‌گذاری شد و مقرر شد با تعیین نمایندگان این مذاكرات آغاز شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی٬ گونتر آدلر معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان امروز شنبه ۱۶ آبانماه در دیدار با دکتر آخوندی در ساختمان شهید دادمان  ضمن ابلاغ سلام وزیر حمل ونقل و وزیر اقتصاد آلمان و دعوت برای سفر به این كشور٬ اعلام كرد: بر اساس برنامه مشخص تا سال ۲۰۵۰ در نظر داریم در آلمان مصرف انرژی را تا ۸۰ درصد كاهش دهیم كه هدف بلند پروازانه‌ای است اما در این زمینه تلاش می كنیم با بازسازی ساختمان‌های كهن و رعایت مقررات جدید در ساخت و ساز‌های جدید مسكونی به این هدف دست یابیم و با كمال میل برنامه جامع ملی آلمان در اختیار شما قرار می‌گیرد.

معاون وزیر محیط زیست، ساختمان و ایمنی هسته‌ای آلمان اظهار كرد: در زمینه مدرنیزه كردن وسایل حمل ونقل عمومی درون و برون شهری، آلمان تجربیات خوبی دارد و برای استفاده از انرژی های پاك و تجدیدپذیر برنامه‌ای گذاشته است كه در حوزه حمل و نقل نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به كاهش مصرف انرژی در بخش ساختمان تاكید كرد: در سه بخش "تشویق، خواسته و مشاوره" برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است كه در بخش نخست مشوق‌هایی همچون اعطای وام‌های كم بهره برای بازسازی ساختمان‌های كهن و در بخش دوم ضرورت اجرای قوانین بهینه‌سازی مصرف انرژی و در بخش سوم شامل ارائه مشاوره برای افزایش معلومات بخش خصوصی است.

طرف آلمانی در این دیدار خواستار مذاكرات تخصصی دوطرف در موضوعات مشخص از جمله مقررات ساخت ساختمان، حمل ونقل ریلی و سرمایه‌گذاری شد و مقرر شد با تعیین نمایندگان این مذاكرات آغاز شود.

نظر شما