شناسهٔ خبر: 141495 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۸۳ دستگاه اتوبوس، ۵۷۳ مینی بوس و ۷۶۲ سواری در لرستان آماده خدمت به زائران اربعین

عبدی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان از آمادگی ناوگان حمل و نقل عمومی استان برای جابه‌جایی زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی لازم برای سفر ایمن زائران انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، رضا عبدی معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان اظهار کرد: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابه‌جایی زائران و مشتاقان سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه‌های مسئول و به ویژه فعالان بخش حمل و نقل استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های مناسبی بین دستگاه‌های مرتبط عضو این کمیته برقرار شده است، افزود: بررسی و ارسال ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و موسسات اتوبوسرانی به تفکیک اتوبوس‌های عادی و vip، چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابه‌جایی، دستورالعمل‌های مربوط به توشه همراه و غیر همراه مسافر، نظافت ناوگان و کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان توسط مدیران فنی شرکت‌ها از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون حمل و نقل اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان با تاکید براینکه از تمام ظرفیت ناوگان بخش حمل و نقل مسافر استان برای ارائه خدمات هرچه مطلوب‌تر به زائران اربعین استفاده می‌شود، گفت: جابه‌جایی ایمن زائران اولویت اول این اداره‌کل است.

عبدی تصریح کرد: ظرفیت ناوگان حمل ونقل عمومی شامل  ۸۳ شرکت حمل ونقل ، ۱۰ پایانه مسافربری،  ۱۸۳ ناوگان اتوبوسرانی ، ۵۷۳ ناوگان مینی بوس و ۷۶۲ ناوگان سواری کرایه است.

وی بیان کرد: زوار اربعین حسینی در صورت مشاهده و برخورد با هرگونه مشکل در محورهای مواصلاتی استان  میتوانند با شماره تلفن ۱۴۱ تماس بگیرند.