شناسهٔ خبر: 141523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره ایمنی راه های استان خبر داد؛

پیشرفت ۹۰ درصدی پروژه روشنایی در محور قره پشتلوی زنجان

راهداری زنجان رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، به پروژه چراغ‌های روشنایی محور قره‌پشتلو اشاره کرد و گفت: این پروژه بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مراحل پایانی خود را سپری می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، مسعود قاسمی، رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل، با بیان اینکه در راستای افزایش ایمنی محورها، ایجاد روشنایی به صورت نقطه‌ای در اولویت کاری اداره کل قرار دارد، گفت: هم‌اکنون در بیش از ۱۰ تقاطع قره‌پشتلو چراغ‌های روشنایی نصب شده است.

وی عنوان کرد: در ۱۰ نقطه از این مسیر، پایه تیر برق نصب شده است که ۷ مورد از آنها روشن هستند و ۳ تقاطع دیگر تا پایان شهریور ماه به بهره‌برداری می‌رسد.

قاسمی با اشاره به اینکه برای این پروژه ۶ میلیارد تومان به قیمت روز هزینه شده است، گفت: در حال حاضر محور قره‌پشتلو بیش از ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی طول مسیر طرح سیستم روشنایی تقاطع قره‌پشتلو را افزون بر ۶ کیلومتر عنوان و تصریح داشت: جهت اجرا و تکمیل این طرح در حدود ۱۰۰ عدد پایه روشنایی در محل نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در توضیحی تکمیلی در این خصوص افزود: با توجه به‌ضرورت اجرای طرح که از مطالبه‌های جدی کاربران جاده‌ای است، نسبت به پی‌گیری موضوع اقدام و عملیات اجرایی آن آغاز شد.

این مقام مسئول همچنین بازه زمانی اجرا و تکمیل طرح سیستم روشنایی مذکور را ۱۲ ماه عنوان کرد و گفت: امیدواریم با پیگیری و اقدام‌های جهادی مسئولان و مجریان طرح، شاهد برخورداری این محور از روشنایی، پیش از بازه زمانی اعلام شده باشیم.

رییس اداره ایمنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان طرح بعدی از اجرای سیستم روشنایی در سطح راه‌های استان را مربوط به تقاطع آزاد راه زنجان_تبریز دانست و ادامه داد: با توجه به درخواست‌های مکرر مردمی و دیگر کاربران جاده‌ای که در این محور رفت و آمد می‌کنند و پیگیری‌های مسئولان امر، طرح سیستم روشنایی در رمپ و لوپ‌های تقاطع غیرهمسطح محور زنجان- بیجار در آزادراه زنجان-تبریز پروژه بعدی است که عملیاتی می‌شود.