شناسهٔ خبر: 141563 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

حضور مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان در خبرگزاری تسنیم به مناسبت روز خبرنگار:

انسجام خوبی بین مسئولین در استان زنجان برای اجرای پروژه های نهضت ملی مسکن وجود دارد

تبریک روز خبرنگار خراسان شمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: انسجام خوبی بین مسئولین در استان زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود دارد و خبرهای خوشی برای مردم داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، اصغر اسماعیلی در بازدید از خبرگزاری تسنیم به مناسبت روز خبرنگار، ضمن آرزوی توفیق و موفقیت به خبرنگاران این رسانه، گفت: رسانه‌ها باید در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دست اداره کل راه و شهرسازی استان را بگیرند.

وی با بیان اینکه تولید مسکن و توسعه راه‌ها جزو شعارهای اصلی دولت سیزدهم است، ابراز کرد: رسانه‌ها باید در خصوص اطلاع رسانی پروژه‌های نهضت ملی مسکن با ما همراه باشند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن یک طرح مشارکت محور است، گفت: متقاضیان و تسهیلات بانکی دو منابع مالی مهم برای اجرای این طرح هستند.

اسماعیلی افزود: سهم استان زنجان در چهار سال ساخت ۶۸ هزار واحد است و سهم استان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد.

وی تصریح کرد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و سهم استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری ۹ هزار و ۲۱ واحد مسکونی است و همچنین سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: در حال حاضر بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در سطح استان و شهرستان‌های استان  در حال احداث است و بیشترین واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان زنجان در دست ساخت است.

اسماعیلی، با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان ۴۵ تا ۵۰ درصد است، تاکید کرد: تمام پروژه‌های مسکن ملی در استان فعال است.

وی، با بیان اینکه در صورت همکاری متقاضیان، پروژه‌های نهضت ملی مسکن در سریع‌تر زمان ممکن به متقاضیان تحویل داده می‌شود، گفت: از دستگاه‌های خدمات رسان، سازندگان، مشاوران و نظام مهندسی، شهرداری و بانک مسکن قدر دانی می‌کنم و بانک مسکن یکی از همراهان اصلی در تامین و اجرای اعتبارات مالی برای این طرح بزرگ است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: استان زنجان جزو استان‌های موفق در پرداخت تسهیلات بانکی بوده و بانک مسکن در این خصوص خوش درخشیده است.

اسماعیلی با بیان اینکه متقاضیان همراهی خوبی در اجرای طرح نهضت ملی مسکن دارند، افزود: با تمام وجود مشکلات متقاضیان را درک می‌کنم و وضعیت اقتصادی سخت است و واریز اورده هر سه یا چهار ماه خیلی سخت است.

وی گفت: انسجام خوبی بین مسئولین در استان زنجان برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن وجود دارد و خبرهای خوشی برای مردم داریم.