شناسهٔ خبر: 141581 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان خبر داد؛

ارائه تسهیلات مرمت به ساکنین در بافت های تاریخی گلستان

راه و شهرسازی گلستان - مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان از ارائه تسهیلات به متقاضیان برای مرمت و نوسازی منازل مسکونی واقع در بافت تاریخی شهرهای گرگان و گمیشان تا سقف ۲۸۰ میلیون تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: با پیشنهاد مشترک وزارت راه و شهرسازی و وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری برای تعریف تسهیلات خاص مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه واقع در بافت‌های تاریخی، این موضوع در شورای پول و اعتبار به تصویب رسید.

وی افزود: در این راستا بر اساس این مصوبه که ۲۴ خرداد ماه سال جاری به تمامی بانک های کشور ابلاغ شد تسهیلات مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی و ابنیه در بافت‌های تاریخی در سقف‌های ۲۸۰، ۲۴۰ و ۲۰۰ میلیون تومان به ترتیب در مراکز استان‌ها، سایر شهرها و روستاها با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار و دوره بازپرداخت حداکثر پنج ساله تعیین شده است.

ملک ادامه داد: متقاضیان مرمت و مقاوم‌سازی بافت‌های تاریخی در طول دوره مرمت می‌توانند از تسهیلات ودیعه مسکن برای اسکان موقت تا سقف ۹۰ میلیون تومان در گلستان استفاده کنند.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین اظهار کرد: از ابتدای  دولت سیزدهم تا کنون به ۴۹۹ واحد تسهیلات نوسازی مسکن در بافت تاریخی تخصیص یافته است.

گفتنی است در استان گلستان مجموعاً ۳۳۲ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.