شناسهٔ خبر: 141876 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

انجام برنامه‌ریزی استان زنجان برای اعزام زائرین اربعین با اتوبوس

راهداری زنجان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در گفتگوی زنده برنامه "دانیشیق" گفت: برنامه‌ریزی برای اعزام زائرین اربعین انجام شده و وسائل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، جعفر قزوینیان با حضور در برنامه زنده دانیشیق از صدا و سیمای مرکز زنجان عنوان کرد: با توجه به تقارن اربعین با تعطیلات تابستانی پیش‌بینی می‌شود در پیاده‌روی بزرگ اربعین امسال نسبت به سال گذشته تعداد زیادی حضور داشته باشند که بخشی از آنها از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی به سمت مرز اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه جابجایی ایمن زائران در اولویت است، افزود: برای افزایش توان ناوگان حمل و نقل استان جهت جابجایی زائران از ظرفیت سایر دستگاه‌های اجرایی استفاده خواهد شد.

قزوینیان با اشاره به طرح سفرهای اربعین همزمان در سراسر کشور از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور یادآور شد: سال گذشته ۲۳هزار هم‌استانی با ناوگان حمل و نقل عمومی به پیاده‌روی اربعین اعزام شدند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در ادامه به فروش غیرحضوری بلیت از طریق سامانه سماح اشاره کرد و گفت: این امکان برای دریافت‌کنندگان بلیت به صورت حضوری فراهم است تا با مراجعه به کلیه شرکت‌های حمل و نقلی نسبت به تهیه بلیت اقدام کنند.

وی عنوان کرد: جهت ارائه خدمات مطلوب به زائرین، دستگاه‌های اجرایی و سایر ادارات در این ایام موظف شده‌اند از اعزام گروه‌های ورزشی و اردوهای دانش‌آموزی و دیگر سفرهای غیرضروری خودداری کنند و سفر های دربستی اتوبوس ممنوع بوده و تمام ناوگان در اختیار ستاد اربعین قرار می‌گیرد.

قزوینیان اضافه کرد: با توجه به رفع مشکلات  پایانه برکت، توصیه ما به زائران با خودروهای شخصی این است که تا حد امکان از خودروهای شخصی و با ظرفیت کامل استفاده کنند و از خدمات خوب پایانه برکت بهره‌مند شوند.

وی گفت: هرگونه تخلف یا تخطی از ضوابط و یا نرخ مصوب از طریق استقرار میز پاسخگویی و رسیدگی به شکایات سفرهای اربعین حسینی در محل پایانه‌های مسافربری استان و یا تماس با شماره ۱۴۱ منعکس کنند تا در اسرع وقت و با تشکیل کمیسیون‌های ویژه رسیدگی گردد.

آمادگی ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائرین اربعین زنجان

در ادامه حمید سلمانیان رئیس حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۱۳۵ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

 وی اظهار کرد: هماهنگی و مقدمات لازم برای جابه‌جایی زائران سفر معنوی اربعین با همکاری دستگاه‌های مسئول و به ویژه فعالان بخش حمل و نقل استان انجام شده است.

سلمانیان با اشاره به اینکه جلسات کمیته حمل و نقل ستاد اربعین زنجان به صورت منظم برگزار و هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های عضو این کمیته انجام شده است، افزود: بررسی ظرفیت و لیست ناوگان تحت پوشش شرکت‌ها و موسسات اتوبوسرانی به تفکیک انجام شده و چگونگی نظارت بر ضوابط و مقررات حمل و نقل از لحاظ رعایت نرخ جابه‌جایی، نظافت ناوگان و کنترل تجهیزات فنی و موارد مرتبط با ایمنی ناوگان توسط مدیران فنی شرکت‌ها از جمله مواردی است که در این جلسات مورد بررسی قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل ۳۸ شرکت حمل و نقل، ۳ پایانه مسافربری در شهرستان‌های زنجان، ابهر-قیدار و خدابنده، ۱۳۵ ناوگان اتوبوسرانی، ۳۴۵ دستگاه ناوگان مینی‌بوس و ۵۰۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه است.