شناسهٔ خبر: 142032 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

توسعه محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو بعد از ۴۰ سال انتظار

دکتر حمزه‌لو مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی گفت: برای تعریض و بهسازی ۱۰ کیلومتر قطعه نخست محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو یک هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است و این طرح بعد از ۴۰ سال انتظار مردم و در راستای توسعه راه‌های ارتباطی استان و مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( آذربایجان‌غربی)، سید محسن حمزه‌لو در بازدید از عملیات راهسازی در پروژه ایواوغلی- گیت ورودی منطقه آزاد ماکو، بیان کرد: طول کل این طرح ۱۰ کیلومتر است و در حال حاضر اجرای این محور در حال انجام است و طبق اصول فنی باید ۵۶ ابنیه فنی در مسیر این طرح راهسازی ساخته می‌شود و تاکنون ساخت ۲۰ ابنیه فنی به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمانبندی مشخص شده ۴ کیلومتر از طرح تعریض و بهسازی محور ایواوغلی تا گیت ورودی منطقه آزاد ماکو تا پایان شهریور امسال آسفالت شده و بهره‌برداری می‌رسد و باقی این طرح نیز در یک سال آتی به اتمام خواهد رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این محور، یکی از مسیرهای پرتردد و پرحادثه در شمال آذربایجان‌غربی به شمار می‌رود، ادامه داد: احیای جاده ابریشم، سهولت دسترسی به پایانه‌های مرزی، توسعه دسترسی به منطقه آزاد ماکو و بهسازی و مناسب‌سازی مسیرهای ارتباطی در اولویت برنامه‌های کاری مجموعه راه وشهرسازی تعریف شده است.

حمزه‌لو افزود: احیای جاده ابریشم به ویژه محور ایواوغلی_گیت منطقه آزاد ماکو برای افزایش مبادلات تجاری ایران و ترکیه و کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای لازم و ضروری است. 

وی با تاکید بر سهولت ترانزیت کالا و کاهش تلفات جاده‌ای تصریح کرد: عملیات راهسازی در راستای توسعه محورهای مواصلاتی در تمامی جاده‌های پرتردد استان فعال بوده در حال اجراست.