شناسهٔ خبر: 142087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تاکید بر ارایه صورت وضعیت برای رانندگان بخش عمومی در حمل و نقل جاده ای

راهداری زنجان رییس حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان از الزام رانندگان فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای برای ارایه صورت‌وضعیت در هر سفر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)، حمید سلمانیان، تاکید کرد: این الزام از قبل نیز وجود داشت ولی بر اساس بخشنامه جدیدی که در ۱۵ خرداد امسال از سوی معاون حمل و نقل سازمان ارسال شده است، این موضوع با جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد.

وی تاکید بر این موضوع را برای شناسایی رانندگان واقعی از رانندگان صوری و جلوگیری از تضییع حقوق رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی عنوان کرد و افزود: برای بهره‌مندی رانندگان از یارانه‌های دولتی از جمله بیمه تامین اجتماعی و دریافت کارت هوشمند، ارایه صورت‌وضعیت برای هر سفر الزامی است.

به گفته وی، هم‌اکنون این بخشنامه در کل کشور در حال اجراست.

سلمانیان یکی از مشکلات رانندگان فعال در بخش حمل و نقل عمومی را فعالیت غیرقانونی خودروهای با پلاک سفید، پلاک «ت» و ون‌های پلاک «ت» عنوان کرده و افزود: این خودروها مختص داخل شهر بوده ولی گاها در خارج از شهر نیز فعالیت می‌کنند که قرار است این مسایل و مشکلات با حضور نمایندگان خودروهای عمومی فعال در بخش حمل و نقل جاده‌ای، دادستانی و نیروی انتظامی، پیگیری شود.