شناسهٔ خبر: 142089 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی ۴ماه اول امسال صورت پذیرفت؛

انجام بیش از پنج کیلومتر آسفالت راه روستایی در زنجان

راهداری زنجان رئیس راهداری وحمل و نقل جاده ای شهرستان زنجان از آسفالت و بهسازی ۵.۵کیلومتر از راه روستایی زرنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)زنجان، مهدی احمدی، رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای زنجان گفت: با تلاش همکاران اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ۵.۵ کیلومتر از راه روستائی زرنان با اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان انجام شد.

احمدی تصریح کرد: شن‌ریزی و احداث ابنیه محورهای دگاهی، گلجه دندی قاشقاتپه و مشکین به گلجین و تعریض ابنیه محور قره‌پشتلو در حال انجام است و روکش آسفالت کمربندی زنجان و محور دندی منعقد شده که به محض تخصیص اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان اظهار داشت: راه‌های روستایی به عنوان بخشی از توسعه روستاها، یکی از فعالیت‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را تشکیل می‌دهد که شامل حفظ و نگهداری راه‌های روستایی اعم از ترمیم و لکه‌گیری آسفالت، خط‌ کشی راه‌های آسفالته، نصب علایم، شانه‌سازی و پاک‌سازی حریم راه‌های روستایی است.

احمدی افزود: تمام راه‌های ساخته شده، دارای استاندارد خاص خود بوده و بستگی به نوع کاربری آن دارد که در این خصوص استاندارد راه‌های روستایی با استاندارد راه‌های فرعی و اصلی و یا بزرگراه متفاوت است.