شناسهٔ خبر: 142106 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای امسال در حال انجام است؛

شتاب عملیات عمرانی در آزادراه زنجان_قزوین

راهداری زنجان رییس اداره نگهداری راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان ضمن اشاره به امر بهسازی راه ها گفت: با افزایش ساعات کاری سعی کردیم عملیات عمرانی در آزادراه زنجان_قزوین را شتاب بیشتری دهیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی( استان زنجان)، بلال نظری رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل  راهداری و حمل و جاده ای استان زنجان گفت: طبق وعده از قبل اعلام شده، بهسازی و اصلاح رویه آزادراه زنجان به قزوین با برنامه ریزی سال گذشته و پیگیری برای اخذ اعتبار، انتخاب پیمانکار و احداث کارخانه آسفالت جدید در محور مذکوراز ابتدای سال ۱۴۰۲محقق شد.

وی با اشاره به اینکه دو اکیپ مجهز راهداری از ششم اردیبهشت ماه سال جاری مشغول لکه‌گیری و اصلاح روکش آسفالت هستند، عنوان کرد: با توجه به طول ۱۰۵ کیلومتری آزادراه زنجان قزوین، اصلاح خرابی باند شمالی و جنوبی آزادراه با اولویت‌بندی و افزایش ساعت کاری به دو برابر، در حال انجام است.

نظری اظهار کرد: با توجه به تردد بالای وسایل نقلیه در این مسیر عملیات با حساسیت هر چه تمام تر انجام می شود.

وی گفت: عملیات اصلاح و روکش آسفالت ۲۳ کیلومتر از محور زنجان_قزوین توسط یک شرکت پیمانکار از اردیبهشت ماه آغاز شده و تا به امروز ۳۶ هزار تن آسفالت ریزی انجام داده است، در این عملیات که تا پایان فصل کاری ادامه خواهد داشت لکه گیری به صورت هندسی و با برداشت کامل خرابی ها انجام می شود.

نظری ادامه داد: همزمان با اقدام شرکت پیمانکار قبلی عملیات اجرایی فاز دوم توسط شرکت پیمانکاری دیگری، جهت سرعت بخشی به کارها با احداث کارخانه جدید در کیلومتر ۶۵ با رعایت تمامی استانداردها شروع شده وتا کنون ۳۲ کیلومترمسیر را با صرف ۳۵ هزار تن آسفالت اجرا کرده است.

وی تاکید کرد: تلاش بر این است قسمت هایی که خرابی های شدیدی دارد و به نوعی برای رانندگان و مسافران، آزار دهنده است تا پایان فصل کاری مرتفع شود.

همچنین رئیس اداره نگهداری راه های اداره کل  راهداری و حمل و جاده ای استان زنجان  از رانندگان خواست کرد،در طول مدت اجرای این عملیات به منظور ایمنی تردد ضمن رعایت سرعت مطمئنه در محل های نصب تابلوی راهنما و در محدوده کارگاهی به هشدارهای راهداری توجه کرده و با احتیاط برانند.