شناسهٔ خبر: 142114 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با بیش از ۱۶۰میلیارد ریال صورت می پذیرد؛

به بهره برداری رسیدن دو محور روستایی طی هفته دولت در زنجان

راهداری زنجان راه روستایی علی‌آباد معینی در بخش مرکزی شهرستان زنجان و راه روستایی دالکی در بخش زنجانرود با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی( استان زنجان)، رسول آدمی، رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل با اعلام این خبر افزود: بخشی از راه روستایی علی‌آباد معینی به طول ۲ کیلومتر از سه‌راهی چلگان به سمت علی‌آباد معینی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این مسیر ادامه داد: حذف نقاط برفگیر مسیر و اصلاح شیب طولی گردنه و همچنین اجرای روسازی محور با یک لایه آسفالت بیندر با  دانه‌بندی ۰۱۹ انجام شده که عرض مسیر ۵.۵ متر و ضخامت آسفالت نیز ۷ سانتی‌متر است.

آدمی میزان اعتبار هزینه شده در این محور را ۸.۵ میلیارد تومان اعلام کرده و افزود: با بهره‌برداری از این مسیر کوهستانی، اهالی روستاهای ابراهیم‌آباد، کل‌کش، شیلاندر و علی‌آباد معینی از آن بهره‌مند خواهند شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بهره‌برداری از راه روستایی دالکی در شهرستان زنجان به طول ۳ کیلومتر پروژه دیگری است که در حوزه راه‌های روستایی در ایام هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

رییس اداره نظارت بر ساخت راه‌های فرعی و روستایی اداره کل ادامه داد: این پروژه نیز شامل اجرای عملیات روسازی آسفالتی با یک لایه آسفالت بیندر با دانه‌بندی ۰۱۹ به ضخامت ۷ سانتی‌متر و عرض ۵.۵ متر و احداث ابنیه فنی است که هزینه اجرای آن، ۸ میلیارد تومان است.

گفتنی است روستای دالکی یکی از روستاهای بالای ۲۰ خانوار است که از مواهب راه روستایی جدید بهره‌مند خواهند شد.