شناسهٔ خبر: 142371 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان مطرح کرد؛

تامین زمین در شهرستان کاشان برای اجرای طرح‌های مختلف مسکن در دست پیگیری است

مجتبی اراسته/ رییس راه وشهرسازی کاشان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان با اشاره به سرعت مطلوب احداث پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان، گفت: تامین زمین در شهرستان کاشان برای اجرای طرح‌های مختلف مسکن در دست پیگیری است.  

مجتبی آراسته رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص اقدامات و تلاش های بعمل آمده در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: در فاز اول این طرح برای شهر کاشان، ساخت تعداد یک هزار و ۴۵۵ واحد پس از تامین زمین، اخذ مجوزهای لازم، وام و ... آغاز شد که در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی و سرعت مطلوبی برخوردار است.  

وی افزود: این تعداد شامل ۴۹۰ واحد بصورت امانی است که توسط بنیاد مسکن درحال ساخت بوده و پروژه‌های ۵۹۳، ۱۵۸ و ۲۱۴ واحدی نیز دارای پیمانکار منتخب و با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال ساخت است.   

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان ادامه داد: در همین فاز اول و در راستای احداث پروژه ۱۲۰ واحدی شهر قمصر، تامین زمین، اخذ مجوزهای لازم و سیر مراحل قانونی انجام شد که پروژه در حال ساخت است و برای مابقی شهرهای اقماری (برزک، نیاسر، جوشقان قالی، کامو چوگان و مشکات) بصورت گروهی و شخصی تخصیص زمین انجام که در دست ساخت هستند.  

وی بیان کرد: در فاز دوم، تامین زمین ازطریق الحاق اراضی به محدوده شهری کاشان به میزان ۵۱ هکتار انجام و ضمن انعقاد تفاهم نامه با شهرداری در مراحل نهایی طراحی بمنظور نحوه ساخت  قرار دارد.  

آراسته اضافه کرد: درخصوص شهرهای اقماری نیز ۲۲ هکتار زمین الحاق شده است که اقدامات لازم در این رابطه به عمل آمده و پس از تایید طرح تفکیکی، اراضی به متقاضیان نهضت ملی مسکن، واجدین شرایط قانون جوانی جمعیت  تخصیص می‌یابد.    

وی گفت: در فاز سوم برای تامین زمین در شهر کاشان جهت باقیمانده متقاضیان، دو مبحث توامان در حال پیگیری است که شامل الحاق ۷۵ هکتار زمین و مشارکت در الحاق به محدوده (اراضی ۵۶۰ هکتاری) دارای سند به نام شهرک فتح المبین است که انعقاد قرارداد واخذ کاربری برای هر دو این اراضی در مراحل نهایی قرار دارد و پس از سیر مراحل لازم این اراضی برای تامین زمین متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن، قانون جوانی جمعیت، سایر تعهدات دولت، اقشار ویژه پیش بینی شده است.