شناسهٔ خبر: 142458 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

الحاق ۶۸ هکتار زمین به محدوده شهری چمگردان در انتظار بررسی است 

مجید کیانی - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، زمین ۶۸ هکتاری، موسوم به شهرک واحد از اراضی دولتی واقع در حریم شهر چمگردان به منظور الحاق به محدوده در مرحله اخذ استعلامات قرار دارد.

به گزاش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان در شهرهای زرین‌شهر، چمگردان و باغبادران اظهار کرد: در راستای تامین زمین برای اجرای این طرح در شهر زرین شهر، قطعه زمینی به مساحت هفت هزار و ۹۶۳ مترمربع از اراضی دولتی به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن در نظر گرفته شد.  

وی افزود: این زمین با کاربری آپارتمانی در محدوده زرین شهر واقع شده است که به منظور احداث ۱۷۵ واحد مسکونی به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تحویل داده شد و با توجه به اینکه پروانه ساختمانی آن صادر شده مراحل اجرایی در دست اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان با اشاره به تعداد متقاضیان ثبت نام شده و نبود زمین کافی در زرین شهر برای این امر، بیان کرد: در جهت تامین زمین مورد نیاز الحاق ۷۰ هکتار زمین دولتی (به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن) به محدوده شهری زرین شهر پیشنهاد شد.  

وی با بیان اینکه این قطعه زمین در حریم زرین شهر واقع شده است، گفت: موضوع الحاق این زمین به محدوده شهری زرین شهر در کمیته فنی مطرح و مورد موافقت قرار گرفت و به تصویب مراجع استانی (کارگروه امور زیربنایی، شورای توسعه و برنامه ریزی) رسیده است همچنین مراحل تنظیم تفاهم نامه با شهرداری زرین شهر به منظور تهیه طرح و انجام اماده سازی در دست اقدام است.  

کیانی در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن شهر چمگردان اظهار کرد: در راستای تامین زمین این طرح در شهر چمگردان ۲۵ هزار مترمربع از اراضی دولتی واقع در محدوده شهر پیشنهاد شد که موضوع تغییر کاربری آن در کمیته فنی مطرح و با این موضوع موافقت شده است.  

وی افزود: در رابطه با این زمین، موافقت کمیسیون ماده پنج استان اخذ شده و مراحل تنظیم تفاهم نامه با شهرداری چمگردان به منظور تهیه طرح و انجام آماده سازی آن در دست اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خاطرنشان کرد: برای مابقی اراضی مورد نیاز در این شهر، زمین ۶۸ هکتاری، موسوم به شهرک واحد از اراضی دولتی واقع در حریم شهر چمگردان به منظور الحاق به محدوده و تعیین کاربری از سوی این اداره پیشنهاد شد که مراحل اخذ استعلامات آن در دست پیگیری است.  

وی عنوان کرد: به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر باغبادران و نبود زمین کافی، این اداره قطعه زمینی به مساحت ۱۵ هکتار از اراضی دولتی واقع در حریم شهر را پیشنهاد کرد که موضوع الحاق آن به محدوده شهر در کمیته فنی مطرح و با این موضوع موافقت شد.  

کیانی با بیان اینکه در این رابطه موافقت کمیسیون ماده ۵ استان نیز اخذ شده و مراحل تنظیم تفاهم نامه با شهرداری باغبادران به منظور تهیه طرح و انجام اماده سازی در دست اقدام است، گفت: برای تعداد ۱۰۱ نفر از متقاضیان واجد شرایط این شهر که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام نمودند توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تامین زمین شده است و مراحل ساخت آن به صورت آپارتمانی در مرحله سفت کاری قرار دارد.