شناسهٔ خبر: 142485 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطرح کرد؛

برگزاری جلسات هماهنگی با استان های غربی برای استفاده کامل از ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل

داریوش باقرجوان مدیرکل حمل ونقل مسافر مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: استان های غربی، مقصد عمده زائرین اربعین حسینی(ع) هستند و به همین منظور نشست بررسی و هماهنگی جابه‌جایی زوار توسط ناوگان حمل و نقل عمومی استان های غربی کشور در استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (کرمانشاه) داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با توجه به اینکه استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان دارای پایانه مرزی فعال هستند مقصد عمده زائران اربعین حسینی در این استان ها است. با این نگرش که هر لحظه و هر روز به ایام پرشور اربعین و حرکت گسترده مردم کشورمان از اقصی نقاط به سوی مرزهای اربعینی نزدیک‌تر می‌شویم، نیاز دیده شده که جلسات هماهنگی و اجرایی با استان های غربی در جهت استفاده از ظرفیت های کامل ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار شود.

وی گفت: در این نشست، نسبت به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود نیروی انسانی و در اختیار قرار گرفتن ناوگان برای جابه‌جایی زوار، مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

باقرجوان افزود: این نشست به میزبانی کرمانشاه و با حضور استان ایلام، کردستان و همدان برگزار شد که در این جلسه مشکلات و موانع موجود مطرح شد و تشکل های صنفی، نکته نظرات خود را اعلام کردند که بتوانیم با اجرای عملیات در کمتر زمان ممکن نسبت به جابجایی زوار اقدام کنیم.

وی عنوان کرد: موارد مرتبط با صدور صورت وضعیت، وضعیت محورهای مواصلاتی، کنترل های پلیس راه، اضافه شدن رانندگان جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی و صدور صورت وضعیت به صورت رفت و برگشت در جهت کاهش هزینه های جهت مطلوب تر شدن برای جابه‌جایی زوار داشته باشند.

باقرجوان درباره موج بازگشت زوار اربعین گفت: در بازده زمانی کوتاهی پس از بازگشت زوار عتبات عالیات باید عملیات جابه‌جایی از پایانه های مرزی به داخل کشور انجام شود و این امر نیازمند رصد کامل از وضعیت پایانه های مرزی و ناوگان است تا بر این اساس تصمیمات مناسب تری را بگیریم.

وی با تشکر از انجمن های صنفی حوزه حمل و نقل مسافر گفت: امیدواریم با همکاری و برنامه‌ریزی منسجم بتوانیم بهترین خدمات را در کمترین زمان ممکن به زوار اربعین حسینی ارائه کنیم.