شناسهٔ خبر: 142506 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری همدان خبر داد:

فعال بودن ۶۷ سامانه ثبت تخلف در محورهای استان همدان/ بهره‌برداری از ۳۱ مورد دوربین ثبت تخلف

مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان از فعالیت ۶۷ سامانه کنترل سرعت و بهره‌برداری از ۳۱ دوربین ثبت تخلف جدید در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان همدان مهرداد آهکی مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان گفت: ۶۷ سامانه های کنترل سرعت در محورهای شریانی با امکان محاسبه و ثبت سرعت میانگین فعال بوده و همه تخلفات؛ شامل سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و... کاربران جاده ای و رانندگان را در طول شبانه و روز ثبت می کنند.

آهکی افزود: تعداد این دوربین‌ها ۶۷ دستگاه است که با راه‌اندازی و بهره برداری از ۳۱ مورد دیگر که بزودی فعال خواهند شد در مجموع به ۹۸ دوربین می‌رسد.

وی تصریح کرد: هماهنگی های لازم با دادستانی و پلیس راه استان جهت توقیف خودرو رانندگانی که با حالت های مخاطره آمیز و...در محورهای استان تردد می کند انجام شده است، و در همین راستا بنرهای هشدار دهنده و ترافیکی طراحی،تهیه و در پاسگاه های پلیس راه و راهدارخانه نصب شده است.

آهکی با بیان اینکه ۱۱۲ نقطه حادثه‌خیز در محورهای استان همدان وجود داشته که همگی به جز ۵۲  نقطه ایمن‌سازی شده است گفت: تمامی این ۵۲ نقطه شناسنامه‌دار و آشکارسازی شده و تا قبل از اربعین حسینی ۲۷ مورد آن رفع خواهد شد.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان همدان در پایان با اشاره به سامانه پایش و کنترل ناوگان حمل ونقل عمومی (سپهتن) گفت: سامانه های پایش و نظارت هوشمند تردد ناوگان حمل‌ و نقل جاده‌ای که درون خودرو  نصب شده است به‌ طور مداوم اطلاعاتی شامل؛ سرعت، مشخصات گواهینامه راننده، ساعت کارکرد و غیره را به مراکز پلیس راهور ارسال می‌کند.