شناسهٔ خبر: 142544 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان خبر داد؛

اختصاص ۲۰۱ قطعه زمین برای ساخت واحدهای ویلایی در طرح نهضت ملی مسکن سده لنجان

مجید کیانی راه وشهرسازی شهرستان لنجان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان گفت: تعداد ۲۰۱ قطعه زمین دولتی در شهر سده لنجان به صورت تک واحدی به متقاضیان واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن تحویل داده شد که مراحل اخذ پروانه ساختمانی توسط متقاضیان در دست اقدام است.  

مجید کیانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای سده لنجان و چرمهین اظهار کرد: به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر سده لنجان، تعداد ۲۰۱ قطعه زمین از اراضی دولتی (به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن) تحت پلاک ثبتی ۷۴۲ اصلی بخش ۹ ثبت اصفهان که از نظر موقعیت مکانی در داخل محدوده شهر سده لنجان واقع شده و دارای کاربری مسکونی است به این امر اختصاص یافت.  

وی با بیان اینکه این اراضی تحویل به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد، گفت: پس از انجام قرعه کشی، اراضی به صورت تک واحدی به متقاضیان واجد شرایط تحویل داده شد و مراحل اخذ پروانه آن توسط متقاضیان در دست اقدام است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان در خصوص وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر چرمهین بیان کرد: به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر با توجه به عدم وجود زمین دولتی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان لنجان ۱۲ هکتار از اراضی متعلق به خود در محدوده شهر چرمهین با کاربری خدماتی را به این امر اختصاص داد.  

 وی افزود: در این رابطه آماده سازی اراضی اجرا و ضمن انجام قرعه کشی، زمین مورد نیاز ۵۰۰ نفر از متقاضیان این طرح در شهر چرمهین تعیین تکلیف شد.  

کیانی با بیان اینکه مطابق با آمارها بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ متقاضی در شهر چرمهین حائز شرایط فعال هستند گفت: از این تعداد ۹۳۲ نفر تشکیل پرونده داده‌اند.  

وی بیان کرد: با توجه به تغییر کاربری به مسکونی با تامین خدمات در اراضی ۱۲ هکتاری متعلق به بنیاد مسکن مقرر شد حداکثر ۳۰ هکتار از اراضی دولتی متعلق به این سازمان را که از نظر موقعیتی داخل حریم شهر واقع شده است به منظور تامین اراضی خدماتی و مسکونی شهر چرمهین به محدوده این شهر الحاق شود.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان لنجان عنوان کرد: موضوع الحاق این زمین به محدوده شهر چرمهین در کمیته فنی مطرح و با آن موافقت شد همچنین موافقت مراجع استانی نیز اخذ شده و مراحل تنظیم تفاهم نامه با شهرداری چرمهین به منظور تهیه طرح و انجام اماده سازی در دست اقدام است.