شناسهٔ خبر: 142644 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد؛

جلوگیری از تملک غیرقانونی ۴۴ هکتار از اراضی دولتی در دزفول

جلوگیری از تملک غیرقانونی 44 هکتار از اراضی دولتی در دزفول معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: با اقدامات قضایی این اداره کل و دفاعیات مستدل و مستند از تملک غیر قانونی حدود ۴۴ هکتار از اراضی دولتی در شهرستان دزفول جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خوزستان)، مرتضی میثاقی رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با اعلام جلوگیری از تملک غیرقانونی اراضی دولتی در دزفول اظهار داشت: در راستای حفاظت و صیانت از اراضی دولتی و با تهیه لوایح و دفاعیات شایسته و پیگیری‌های قضایی اداره امور حقوقی و دعاوی و طرح موضوع در مراجع قضایی استان از تملک غیر قانونی حدود ۴۴ هکتار از اراضی دولت در دزفول جلوگیری به عمل آمد.

وی افزود: در این پرونده با تلاش مجموعه حقوقی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان رای به سود این اداره کل صادر شد.

رئیس اداره امور حقوقی و دعاوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان در خصوص ارزش ریالی این اراضی گفت: ارزش کارشناسی شده اراضی مورد نظر افزون بر۴۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

میثاقی ضمن تقدیر از پیگیری‌های مقامات قضایی استان و تلاش و مساعدت مقامات نظامی و انتظامی استان برای بازگشت این اراضی به مالکیت دولت و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال خاطرنشان کرد: این اداره کل در راستای حفاظت از حقوق بیت المال از تمام توان حقوقی خود بهره می‌گیرد تا به بهترین نحو از اراضی دولتی صیانت و حفاظت کند.