شناسهٔ خبر: 142661 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان:

صدور بارنامه برای ساماندهی وانت‌بارها ضروری است

راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: در صورت ساماندهی اصولی وانت‌بارها می‌توان خدمات بهتری به فعالان این بخش ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی (استان زنجان)؛ به منظور بررسی وضعیت وانت‌بارهای استان زنجان جلسه‌ای با حضور مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استاندار، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان، جانشین پلیس راه استان، معاونین اداره کل تامین اجتماعی، جهاد کشاورزی، فرمانداری و معاون حمل و نقل راهداری، انجمن صنفی شرکت‌ها و موسسات حمل و نقل زنجان و نمایندگان دستگاههای ذیربط در سالن جلسات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

جعفر قزوینیان، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در این نشست به ساماندهی وانت بارها به عنوان یک ضرورت اشاره کرد و گفت: برای رفع چالش‌های موجود نیاز است تا نگاه تخصصی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی عنوان کرد: در ابتدا لازم است تا وانت بارهای داخل و خارج از شهر تفکیک شود که مدیریت و نظارت آن بر عهده شهرداری‌ها و اتحادیه‌ها است. وی در ادامه به تهدید و فرصت‌هایی که شبکه حمل و نقلی با آن روبروست اشاره کرد و گفت: برای حل مشکلات موجود هماهنگی بیشتر با ارگانهای ذیربط برای تفکیک، تبیین و عملیاتی شدن امور انجام شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تمامی فعالیت ناوگان برون شهری باید براساس بارنامه انجام شود، اظهار کرد: حمل حجم بالایی از کالا از طریق وانت بارها صورت می‌گیرد و سهم بیشتر تصادفات و قاچاق کالا مربوط به وانت بارهاست که صدور بارنامه برای حل مشکلات این حوزه ضروری است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با بیان این مطلب که در صورت ساماندهی منطقی وانت‌بارها می‌توان خدمات حمایتی را به افراد دارای اهلیت و رانندگان واقعی ارائه کرد، افزود: اگر وانت بارها بخواهند در جاده‌ها و جاده‌های بین شهری، اقدام به حمل بار کنند، نیاز است که از شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای یا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها یا شهرستان‌ها، بارنامه دریافت کنند.