شناسهٔ خبر: 143066 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

جابه‌جایی بیش از ۴۸ هزار زائر اربعین از مبدا استان تهران به مرزهای غربی کشور

طرح اربعین حسینی 1402 از اولین روز ماه صفر تا امروز، از پایانه های مسافری چهارگانه شهر تهران تعداد ۱۷۷۵ سرویس انواع مختلف اتوبوس و تعداد ۴۷۰۸۹ نفر از زائرین اعزام شده اند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ عصر روز شنبه چهارم شهریور ماه، در نهمین روز از اجرای طرح جابه‌جایی زائرین اربعین حسینی، سید کمال سادات مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری تهران و دبیر ستاد اربعین استان به همراه احمد مرادی مدیرکل فنی حمل و نقل و ترافیک استانداری تهران و مسئول کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان تهران با حضور در ترمینال غرب از ستاد مرکزی اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران بازدید و از نزدیک در جریان فعالیت ها و نحوه خدمات رسانی این ستاد قرار گرفتند.

در این بازدید میدانی که در حدود دو ساعت به طول انجامید؛ حاضرین با حضور در میان مردم و زائرین در جریان فعالیت های اداره کل استان قرار گرفتند.

مهدی خضری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران و رئیس ستاد اربعین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران؛ در جریان این دیدار یکی از نقاط قوت طرح امسال را که با تکیه بر تجربیات سال های گذشته کسب، برنامه ریزی و اجرایی شده بود پیش فروش بلیط در مسیرهای شش گانه مرزی عنوان کرد و گفت: با استفاده از این روش تا کنون شاهد نظم و ترتیب بی نظیری در اجرای برنامه ها بودیم،

ازدحام مسافر در سالن ترمینال به حداقل و خدمات رسانی به سطح مطلوبی ارائه می شود.

خضری همچنین اظهار کرد: ناوگان استیجاری کمکی از سازمان ها و دستگاه های خدمات رسان؛ کمک شایانی در انتقال زائرین داشته، همچنین راه اندازی سرویس مستقیم از تهران به نجف توسط ناوگان کشور عراق نیز در جهت رفاه حال مسافرین و کاهش تراکم مسافر در پایانه نقش به سزایی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران همچنین اضافه کرد: با توجه به تعداد زیاد زائرین اربعین ممکن است در سرویس های عادی باعث بروز اختلال در شهرهای مقصد غیر اربعینی شود که این امر به دلیل عدم اعزام ناوگان از شهرهای مبدا به سمت تهران و گسیل آنها به سمت مرزهاست که باعث کمبود عرضه و افزایش تقاضای سفر به شهرهای مذکور می شود که با تلاش شبانه روزی همکارانم خوشبختانه تاکنون باعث نارضایتی نشده و به هر نحو ممکن سعی شده سرویس های جایگزین تهیه و در اختیار هموطنان قرار گیرد. در پایان این بازدید سادات ضمن آرزوی توفیق برای خدمت گذاران این عرصه خصوصا ستاد اربعین استان تهران گفت: از نزدیک شاهد زحمات این عزیزان بودیم و علی رغم شروع طرح از ابتدای سفر می دانیم که این سفرها در استان تهران عملا قبل از عاشورا آغاز شده و خدمت رسانی به بهترین نحو ادامه دارد.

وی همچنین گفت: طی بازدید شاهد برنامه ریزی خوبی در جهت اعزام زائرین اباعبدا.. الحسین(ع) بودیم ولی این اقدامات نباید به نوعی برای سایر مسافرین ایجاد مشکل کند. باید با یک برنامه ریزی مناسب برای سایر مسافرین هم ناوگان مورد نیاز تامین شود. همچنین با توجه به ازدحام مسافرین در این ایام در پایانه های مسافری سازمان پایانه های شهرداری تهران نیز خدمات مناسبی در جهت رفاه حال مسافرین ایجاد کند.