شناسهٔ خبر: 143108 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۸ هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل در سیستان و بلوچستان بازسازی شد

مصطفی بیک مداح مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان گفت: هشت هزار واحد مسکن مقاوم روستایی و بازسازی شده از سیل با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد ریال در هفته دولت به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (سیستان و بلوچستان)، بیک مداح  مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: تعداد هشت هزار و ۷۷ طرح عمرانی با اعتبار یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در هفته دولت به همت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان افتتاح می‌شود.

وی افزود: در حوزه عمران روستایی نیز در این ایام ۷۷ طرح هادی و آسفالت روستایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

این مقام مسوول ادامه داد: ساخت این واحدها و اجرای طرح‌ها، برای تعداد هشت هزار و ۷۷۰ نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم انجام شده و تاکید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در بکارگیری و جذب نیروهای بومی هر منطقه است.

وی گفت: در این تعداد طرح های هادی روستایی اجرای بیش از ۳۲۲ هزار متر مربع کفسازی و آسفالت انجام گرفته است.

بیک مداح بیان کرد: این تعداد طرح عمرانی که نقش مستقیمی در امید آفرینی، رفاه و آسایش مردم دارد، به تمامی شهرهای استان تعلق دارد و همچنین تنها گوشه‌ای از فعالیت‌های در حال اجرا در سطح استان است.

وی خاطر نشان کرد: طرح‌های شاخصی در حوزه های مسکن شهری با ساخت سه هزار و ۹۴۷ واحد، حوزه عمران روستایی با اجرای بیش از ۲۰۰ طرح هادی روستایی و مسکن روستایی با ساخت بیش از ۲۱ هزار واحد در سطح استان در حال اجرا هستند، اما در آستانه هفته دولت و بعد از یک تجربه موفق در محله امیر آباد زابل اکنون کار ساماندهی محله حسن آباد زابل با ۱۰۵ هزار متر مربع اجرای آسفالت و با اعتباری بیش از ۴۲ میلیارد تومان آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش‌های یکسال گذشته در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، شاهد رشد شاخص های عمرانی بودیم بطوری که شاخص های مسکن روستایی به ۴۸ درصد و اجرای طرح هادی به ۲۲ درصد رسیده است.