شناسهٔ خبر: 143111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

هم‌زمان با هفته دولت و با دستور رییس جمهور انجام شد؛

بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان

بهره برداری از 5 هزار و 224 واحد مسکونی  در استان هرمزگان هم‌زمان با هفته دولت و با حضور استاندار هرمزگان، ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان با دستور رییس جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (هرمزگان)، ابراهیم رییسی رییس جمهور روز یکشنبه ۵ شهریورماه، به صورت وبینار فرمان، افتتاح و بهره برداری از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در استان هرمزگان را صادر کرد.

مهدی دوستی استاندار هرمزگان در آیین افتتاح ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی، با بیان اینکه نهضت ملی مسکن از برنامه های اصلی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: از مواردی که مرتب گزارش هایی باید فرستاده شود و پیگیری و رصد هفتگی داریم بحث مسکن است، امروز هم یکی از پروژه های بزرگ در کشور افتتاح همزمان ۱۰۱ هزار واحد مسکونی بود که سهم استان هرمزگان ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی است.

استاندار هرمزگان در ادامه بیان اینکه وضعیت ساخت مسکن در استان هرمزگان مناسب است، بیان کرد: در این آیین به نسبت سرانه جمعیتی هرمزگان بیشترین تعداد واحدهای قابل افتتاح را دارا بود، ما با برنامه ریزی مدون توانستیم تمام نیاز زمین استان را تامین کنیم البته طرح نهضت ملی مسکن طرح زمان داری نیست و طرحی جاری است بنابراین می بایست زمین را برای بلند مدت تامین کنیم زیرا انحصار و محدود سازی شهرها باعث بروز مشکلاتی همچون بالا رفتن قیمت زمین می شود، مردم باید زمین در اختیارشان باشد که هرگاه بخواهند بتوانند آن را توسعه دهند ، این محدود سازی زمین باعث سودجویی افراد رانت خوار می شود.

وی گفت: خوشبختانه با شروع عملیات اجرایی ۱۵ هزار واحد مسکونی در شمال بندرعباس تمام تعهد استان در این خصوص انجام شد و اولین مرکز استانی هستیم که این کار را انجام دادیم.

استاندار هرمزگان با اشاره به دستور صریح رییس جمهور مبنی بر تحویل زمین جهت ساخت خانه های ویلایی به مردم، تصریح کرد: متراژ زمین های واگذار شده از ۲۲۰ متر مربع تا ۳۰۰ متر مربع متغییر است و کمتر جایی در کشور است که با این مدل پیش رفته به این صورت که زمین های عمدتا ویلایی تحویل مردم می شود، هر چند که طرح های دو طبقه نیز لحاظ شده است.

استاندار هرمزگان در ادامه تصریح کرد: در هرمزگان با گرم شدن هوا معمولا افت نیروی کار داریم و امیدوارم در روزهای آینده با بهتر شدن هوا جهشی را در ساخت مسکن شاهد باشیم گر چه در حال حاضر نیز با برنامه در حرکت هستیم و اگر با همین روند به جلو برویم تمام تعهد استان را طبق برنامه زمانبندی در دولت سیزدهم به پایان می رسانیم.

عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان همچنین در این مراسم گفت: از ۵ هزار و ۲۲۴ واحد مسکونی در سطح استان ۴ هزار و ۳۲۴ واحد مسکن روستایی، ۳۷۶ واحد نوسازی بافت فرسوده، ۳۲۴ واحد خود مالکی و۲۰۰ واحد مسکن حمایتی را شامل می شود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که داده‌های اطلاعاتی این افراد در حال بررسی است تا صلاحیت افراد جهت استفاده از این طرح مشخص شود. البته تاکنون در استان هرمزگان بیش از ۱۲۲ هزار نفر از این تعداد ثبت‌نام شده به مرحله تعیین تکلیف رسیده‌اند.